Ministerul Turismului şi-a achitat datoriile către operatorii germani, după ce aceştia ameninţaseră că nu mai promovează România

Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului a achitat, la sfârşitul săptămânii trecute, plăţile restante din 2011 către turoperatorii germani TUI, Dertour, ITS şi ITS Stadtereisen, Frosch, Neckermann (Thomas Cook), care vând în cataloagele lor destinaţii româneşti de turism.

Ştiri pe aceeaşi temă

"Suma, în valoare totală de 287.500 de euro, este aferentă celor 6 contracte încheiate anul trecut pentru promovarea destinaţiilor româneşti prin acţiuni specifice turoperatorilor: inserţii în cataloagele cu oferta pentru sezonul 2012, pliante cu oferte speciale, acţiuni de informare a agenţiilor de turism revânzătoare cu privire la oferta de turism din România, acţiuni de promovare în vitrinele agenţiilor revânzătoare, pe site-urile companiilor respective şi pe site-uri de rezervări, inclusiv bannere de reclamă online pe astfel de site-uri şi buletine informative în format electronic pentru agenţi", se arată într-un comunicat transmis de MDRT.

Surse din turism au declarat recent pentru Mediafax că TUI şi ITS, două dintre cele mai mari grupuri de turism din lume, intenţionează să înceteze de anul viitor să mai aducă turişti în România, nemulţumite de lipsa promovării pe piaţa germană şi de imaginea României în străinătate, deteriorată în ultima vreme pe fondul situaţiei politice.

"Cele două grupuri intenţionează să se retragă pentru că o serie de promisiuni făcute de MDRT în ultimii ani nu au fost încă onorate. Printre altele, s-au promis în toamna anului trecut investiţii în promovarea României în Germania în valoarea de 3 milioane de euro în următorii doi ani şi nu s-a făcut nimic", au menţionat sursele.

În anul 2009 MDRT a semnat un contract cu TUI pentru ca turoperatorul să revină din 2010 în România. Din 2006 grupul german a renunţat să mai aducă turişti în România şi a scos din cataloagele sale de promovare staţiunile româneşti, nemulţumit de condiţiile de cazare, preţurile mari practicate de hotelieri, zgomotul şi lipsa curăţeniei din localităţi.

ITS operează la rândul său de câţiva ani pe piaţa românească, iar încă din 2009, în urma discuţiilor cu oficialii MDRT de atunci, reprezentanţii companiei de turism s-au declarat nemulţumiţi de calitatea serviciilor şi de preţurile de pe litoralul românesc.


Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările