Ministerul Transporturilor a trimis, în al 13-lea ceas, cererea de finanţare pentru metroul Otopeni

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cum vor arăta noile staţii de metrou spre Otopeni

Ministerul Transporturilor a anunţat sâmbătă că a trimis Comisiei Europene cererea de finanţare pentru metroul 1 Mai – Otopeni, ca răspuns la solicitarea Comisiei din 12 septembrie, prin care cerea României să aducă clarificări.

„Ministerul Transporturilor, în calitate de Organism Intermediar pentru Transport, şi Ministerul Fondurilor Europene, în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020, au retransmis la Comisia Europeană, în data de 9 noiembrie 2018, Cererea de Finanţare pentru proiectul major “Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni)” răspunzând astfel clarificărilor solicitate de Comisia Europeană în data de 12 septembrie 2018”, a informat Ministerul Transporturilor.

Obiectul cererii de finanţare “Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni)” este reprezentat de asigurarea unei conexiuni directe între Bucureşti şi Otopeni, respectiv între Gara de Nord Bucureşti şi Aeroportul Internaţional Henri Coandă, prin construirea unei noi linii de metrou cu o lungime de 14,2 km şi 12 staţii de metrou.

 Valoarea totală a proiectului este de 6.345.573.961 lei (inclusiv TVA), din care valoarea totală eligibilă, finanţată prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020, este de 2.776.820.282 lei (85% din valoarea totală eligibilă aprobată – 2.360.297.241 lei este asigurată din Fondul de Coeziune, iar 15% în valoare de 416.523.040 lei va fi finanţată din bugetul beneficiarului), iar suma 1.455.979.594 lei va fi asigurată printr-un împrumut JICA (Japan International Cooperation Agency).

Perioada de implementare a Proiectului este de 120 luni, respectiv între 01.01.2014 şi 31.12.2023.

Răspunsul a fost trimis vineri Comisiei Europene.

Proiectul major privind Magistrala 6 a fost depus în decembrie 2017 la Comisia Europeană, iar în februarie 2018, CE l-a întrerupt de la evaluare, făcând comentarii pe marginea acestuia. Acestea au fost procesate, iar în 8 iunie 2018, Ministerul Transporturilor a retransmis proiectul corectat. Între 8 iunie şi 8 septembrie a fost termenul în care CE putea emite în scris puncte de vedere referitor la acest proiect.

Potrivit regulamentului european, Ministerul Transporturilor a interpretat că forma transmisă a fost aprobată tacit de CE.

Pe 12 septembrie, experţii de la DG Regio au transmis o scrisoare în care spun că aprobă proiectul, cu îndeplinirea unor condiţionalităţi.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite