Maşina personală, principala preferinţă pentru mobilitate a europenilor. Cum a afectat pandemia vânzările de autovehicule

Maşina personală, principala preferinţă pentru mobilitate a europenilor. Cum a afectat pandemia vânzările de autovehicule

Foto: Arhivă Adevărul

Maşina personală va rămâne principala preferinţă pentru mobilitate a consumatorilor din Uniunea Europeană şi după pandemie, arată un raport realizat de departamentul de strategie globală din reţeaua PwC.

Potrivit specialiştilor, în ciuda acestui fapt, modalităţile alternative îşi vor reveni pe termen mediu şi lung, cel mai puternic avans fiind estimat pentru platformele de car sharing şi închirieri.
 
Astfel, cota de piaţă a platformelor de car sharing şi închirieri ar urma să crească de la 6% în acest an, la 10% în 2025 şi la 21% în 2035. 
 
„Mai afectate de pandemie, platformele de mobilitate ride sharing (ex. Uber, Bolt) îşi vor reveni mai greu, urmând să crească de la 2% în 2021, la doar 3% în 2025 şi apoi la  7% în 2035.”, susţin specialiştii PwC. 
 
Conform acestora, utilizarea maşinii personale ar urma să scadă de la 92% în acest an, la 87% în 2025 şi 72% în 2035.
 
„Consumatorii sunt tot mai preocupaţi pentru sănătatea şi siguranţa lor şi vor continua să folosească maşina personală pentru a se deplasa şi după pandemie. Iar această tendinţă se reflectă şi în cifre, piaţa la nivelul UE înregistrând, potrivit ACEA, o creştere cu peste 11% în ianuarie-august, faţă de perioada similară din 2020, în pofida problemelor cauzate de lipsa unor componente. 
 
România se înscrie în trend, cu un avans al vânzărilor de 7% în perioada amintită, impulsionate şi de programul Rabla. 
 
Totuşi, chiar dacă maşina personală rămâne pe primul loc în topul preferinţelor de mobilitate, vedem perspective pozitive pentru alternativele de mobilitate, în special pentru platformele de car sharing, care închiriază şi maşini electrice, dar şi pentru utilizarea bicicletei sau mersul pe jos”, a declarat Daniel Anghel, Partener şi Lider pentru industria Auto în cadrul PwC România.
 
Sursa citată menţionează că, în Germania, tot mai puţini consumatori planifică să utilizeze modalităţile alternative de mobilitate precum taxi, platformele de ridesharing (ex. Uber, Bolt) şi transportul în comun, chiar şi după pandemie, şi vor folosi mai mult maşina personală, bicicleta sau vor merge pe jos.
 
Parcul auto european va stagna
 
Specialiştii PwC mai arată că, în lumina schimbărilor aduse de pandemie, parcul auto din Europa va stagna (-0,6%) până în 2035, la 281 milioane vehicule, după ce în ediţia anterioară a raportului fusese estimată o scădere de 1,2%.
 
De asemenea, piaţa auto verde se află într-un punct de inflexiune în Europa, determinată de un puternic impuls guvernamental (stimulente şi reglementări). 
 
„Astfel, vânzările de maşini electrice noi ar urma să atingă 27% din totalul vânzărilor de autovehicule noi până în 2025 şi 78% în 2035.”, transmite sursa citată.
 
Construirea lentă a infrastructurii de încărcare va deveni în curând cel mai mare obstacol de creştere, arată raportul PwC.
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările