Marii retaileri fac pui în provincie şi cartiere

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Lanţurile de magazine se extind în oraşele cu mai puţin de 200.000 de locuitori prin deschiderea de hipermarketuri în miniatură. Carrefour a investit pentru prima dată în „minihipermarketuri“. Recent şi-a făcut intrarea şi Metro, iar analiştii estimează că tot mai mulţi retaileri vor urma trendul.

Văzând că românii au din ce în mai puţin timp liber, marii retaileri au ales o nouă modalitate de a-i atrage la cumpărături: deschid din ce în mai multe supermarketuri, lângă casele clienţilor.

„Retailerii preferă să deschidă «minihipermarketuri» fie în oraşele din provincie, unde nu se pretează un magazin de mari dimensiuni, fie în zonele din marile metropole, unde pe o anumită rază de acţiune nu există niciun hipermarket", explică analistul în retail, Ciprian Moga.

Primii care au venit cu  ideea de lansare a unei divizii de supermarketuri sunt francezii de la Carrefour, care deţin în România 22 de hipermarketuri, dar care s-au axat, în ultima perioadă, mai mult pe deschiderea de magazine mici, creând reţelele Carrefour market şi
Carrefour Express, care numără 26 de magazine.

„Planul de expansiune prevede un an bogat: deschiderea a zece supermarketuri si a unui hipermarket la Drobeta Turnu Severin", au declarat oficialii Carrefour. Potrivit reprezentanţilor companiei, principalul atu al supermarketurilor în faţa hipermarketurilor este rapiditatea.

„Întrucât cumpărăturile din supermarket sunt în principal axate pe produse de bază, alimentare, coşul fiind mai mic, rapiditatea trebuie să fie un atu. În plus, ne angajăm să fie un maxim de trei clienţi la o casă, prin deschiderea unei case suplimentare, dacă este cazul", au punctat reprezentanţii lanţului francez de magazine.

Retailerul francez a intrat pe segmentul de supermarketuri prin achiziţia, în octombrie 2007, a 21 de supermarketuri Artima de la fondul de investiţii Enterprise Investors, pentru 55 de milioane de euro. În 2008, Carrefour a rebranduit majoritatea magazinelor Artima în Carrefour Express, procesul de reamenajare necesitând investiţii de circa şase milioane de euro.

Cel mai nou-intrat pe piaţa magazinelor de mici dimensiuni este grupul german Metro Cash&Carry. Săptămâna trecută, Metro a deschis la Satu Mare primul magazin din noua reţea Metro Punct, care se adresează exclusiv clienţilor revânzători.

Supermarket pentru revânzători

Magazinul are o suprafaţă de 2.000 de metri pătraţi şi comercializează aproximativ 3.000 de produse. Potrivit Adinei Tîmplaru, directorul de comunicare al Metro România, pe lângă ţara noastră, magazinele din reţeaua Punct mai sunt prezente şi în Polonia.

Patriciu a creat Mic.ro

Omul de afaceri Dinu Patriciu a intrat, recent, pe piaţa de retail prin lansarea lanţului de magazine de mici dimensiuni (cu suprafeţe între 70 şi 100 de metri pătraţi) Mic.ro. Potrivit datelor din piaţă, investiţia medie în magazinele Mic.ro este estimată la 70.000 de euro.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite