Marii furnizori de energie nu mai vor să încheie contracte cu Poşta Română. Cele peste 1.700 de puncte, alimentate prin contracte provizorii. Reacţia Poştei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
posta romana mediafax

Contractul încheiat cu Tinmar Energy SA a expirat la 15 august, societatea anunţând că nu doreşte reînnoirea acestuia. Potrivit CNPR, niciunul dintre ceilalţi doi furnizorii interesaţi – Elsaco Energy SRL şi E.ON Energie România SA - nu au dorit să furnizeze energie electrică celor 1.719 puncte ale Poştei Române.

„Furnizarea energiei electrice pentru subunităţile poştale începând cu luna mai 2016 ar fi trebuit să fie asigurată conform Acordului-cadru încheiat între Poşta Română  (în calitate de Promitent – Achizitor) şi trei furnizori licenţiaţi de energie electrică (în calitate de Promitenţi – Furnizori): S.C.TINMAR ENERGY S.A., S.C. ELSACO ENERGY S.R.L. şi E.ON ENERGIE ROMÂNIA S.A. Acordul cadru a fost încheiat pentru o perioadă de 4 ani, cu 4 contracte subsecvente acestuia, fiecare pentru perioade egale de timp, de câte 12 luni calendaristice, urmând ca atribuirea contractelor subsecvente se fie efectuată în cascadă”, a informat Poşta Română, precizţnd că  S.C. TINMAR ENERGY S.A. s-a clasat pe primul loc urmare evaluării ofertelor primate.

Ca atare, s-a încheiat cu acest furnizor primul contract subsecvent de furnizare a energiei electrice, respectiv contractul, nr. 140/3119/23.05.2016, cu intrare în execuţie începând cu 15.08.2016, orele 00:00 şi ajungere la termen în 14.08.2017, orele 24:00, contract care a fost derulat integral. 

“Ca urmare a demersurilor repetate iniţiate de Poşta Română cu fiecare dintre cei trei Promitenţi furnizori de a încheia cel de al doilea contract subsecvent de furnizare a energiei electrice, începând cu data de 15.08.2017 fiecare dintre aceştia au transmis în mod oficial că nu doresc semnarea acestui contract, motivând acest fapt prin imposibilitatea susţinerii tarifelor ofertate conform Acordului cadru incheiat in 2016, datorită modificărilor survenite la nivelul pieţei de energie electrică”, se arată în comunicatul Poştei Române. 

   

Poşta a informat ANRE despre situaţie

În acest context, Poşta Română a informat Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei) despre imposibiltatea incheierii unui contract cu niciunul din cei trei furnizori concurenţiali solicitând dispunerea de catre ANRE a preluării de catre F.U.I. (furnizorii de ultima instanta) a celor 1719 puncte de consum ale CNPR, începând cu data de 15.08.2017, orele 00:00.

Astfel, din data de 15.08.2017, subunităţile poştale au fost preluate de către furnizorii de ultimă instanţă urmând ca, în conformitate cu prevederile "Regulamentului de preluare de către furniizorii de ultimă instanţă a locurilor de consum ale clienţilor finali care nu au asigurată furnizarea energiei din nici o altă sursă, aprobat prin Ordinul ANRE NR. 12/2017", CNPR să încheie contracte de furnizare cu FUI până la încheierea unui contract de furnizare energie electrică cu un furnizor concurenţial.

“În acest moment,  Poşta Română analizează toate posibilităţile de a rezolva cât mai rapid acestă situaţie şi îşi rezervă dreptul de a acţiona în instanţă cei trei promitenti furnizori pentru nerespectarea prevederilor Acordului-cadru de furnizare a energiei electrice, în vederea recuperării eventualelor prejudicii financiare”,, a informat Poşta Română. 

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite