Marii comercianţi promit că vor ieftini pâinea proporţional cu reducerea TVA. UPDATE: Ponta promite reducerea taxei şi la alte alimente

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Scăderea preţurilor la raft la pâine şi produse de panificaţie va fi proporţională cu reducerea TVA pentru această categorie, de la 24% la 9%, potrivit Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR). La rândul său, premierul Victor Ponta a promis că această măsură va fi extinsă şi la alte alimente.

"Ne aflăm într-o situaţie extrem de dificilă de subconsum şi suntem cu toţii de acord că o cotă mare de TVA este o frână în creşterea consumului şi implicit a bunăstării cetăţenilor. (...) Marii retaileri îşi propun să întreprindă toate demersurile care le stau la îndemână pentru ca preţurile de la raft să scadă în mod efectiv cu acelaşi procent cu care va scădea cota taxei. Ne exprimăm speranţa că această măsură va fi urmată de reducerea taxei pe valoarea adăugată la toate produsele, în aşa fel încât să se relanseze creşterea economiei, care a avut atât de mult de suferit printr-o cotă mare de TVA", se arată într-un comunicat al AMRCR.

Premierul Victor Ponta, participând la o conferinţă organizată de patronatele din industria de morărit şi panificaţie, a anunţat că măsura reducerii TVA va fi extinsă şi la alte alimente dacă proiectul cu TVA la pâine se va dovedi un succes.

"Va fi un succes nu doar al meu, ci şi al întregii industrii pe care o reprezentaţi, şi vă rog să vă gândiţi şi la importtanţa acestei măsuri pentru celelalte sectoare din economie", le-a spus premierul industriaşilor.

Guvernul a avizat reducerea taxei pe valoarea adăugată la pâine la 9%, de la 1 septembrie, impactul negativ al măsurii urmând să fie compensat prin creşterea tot din septembrie a accizelor la alcool şi introducerea de accize la bunuri de lux.

"Măsura va contribui la reducerea evaziunii fiscale"

Potrivit directorului executiv al AMRCR, Delia Nica, măsura va contribui la reducerea evaziunii fiscale, la încurajarea producătorilor locali şi va stimula consumul.
"Un element esenţial al acestui demers este implicarea producătorilor. În consecinţă, membrii AMRCR vor continua operaţiunile comerciale cu producătorii care înţeleg să respecte şi să aplice această măsură economică", a afirmat Nica.
AMRCR a fost constituită în anul 2003 şi are ca membri pe: Cora, Carrefour, Auchan, Kaufland, Real, Selgros, Metro Cash & Carry, Billa, Mega Image, Penny Market, Lidl, Praktiker, Bricostore, Baumax, Dedeman, Hornbach, OBI şi Mobexpert.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite