Litoralul românesc va fi promovat din bani europeni în ţară şi străinătate. Vom atrage astfel mai mulţi turişti?

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Litoralul românesc va beneficia de promovare, chiar dacă nu a fost luat în calcul atunci când s-a creat brandul turistic al României FOTO Adevărul
Litoralul românesc va beneficia de promovare, chiar dacă nu a fost luat în calcul atunci când s-a creat brandul turistic al României FOTO Adevărul

Autoritatea Naţională pentru Turism (ANT) vrea ca litoralul să beneficieze de fonduri europene pentru promovare, deşi nu a fost inclus printre priorităţile de marketing atunci când s-a creat brandul turistic al României, a declarat Mirela Matichescu, vicepreşedintele autorităţii.

"Având în vedere ponderea locurilor de cazare pe litoralul românesc (peste 50% din total la nivelul întregii ţări), considerăm oportună extinderea activităţii de promovare prin includerea litoralului", a spus Matichescu, potrivit Mediafax.

Astfel, litoralul urmează să fie promovat din bani europeni atât în ţară, cât şi în străinătate.

Suntem de părere că ce s-a făcut până acum este bine făcut, dar trebuie să dezvoltăm şi zone care nu au fost luate în calcul din diverse motive, pe care nu doresc să le comentez.

Mirela Matichescu

vicepreşedintele ANT

Matichescu vrea ca din banii europeni să fie finanţate şi diverse evenimente pe litoral, cum ar fi spectacole, concerte şi alte manifestări menite să atragă turişti. Evenimentele urmează să fie organizate în parteneriat de ANT şi autorităţile locale de pe litoral.

Vicepreşedintele ANT a mai spus că instituţia pe care o conduce va elabora norme pentru ca litoralul să poată beneficia de promovare, chiar dacă nu a fost luat în calcul atunci când s-a creat brandul turistic al României.

"Prin Programul Operaţional Regional (POR) s-a stabilit că trebuie creat un brand turistic naţional. Caietul de sarcini care a stat la baza creării brandului a fost făcut de specialişti în PR şi publicitate. S-a demarat procedura de achiziţie şi crearea brandului turistic a fost atribuită asocierii THR-TNS, care a stabilit şase produse cheie care să fie promovate: circuite culturale, turismul în natură, turismul rural, pachete de tip city break, turismul activ şi de aventură şi turismul balnear şi de wellness", a spus Matichescu.

Printre cele şase produse care beneficiază de bani europeni pentru promovare nu se regăseşte şi litoralul. Tot printr-o licitaţie, potrivit vicepreşedintelui ANT, firma de consultanţă Horwath i Horwath Consulting Zagreb a elaborat programul de marketing strategic şi operaţional al turismului românesc pentru perioada 2011-2015, prin care s-au stabilit instrumentele şi planul de acţiune pentru promovarea brandului. Ulterior, s-a organizat o altă licitaţie pentru serviciile de marketing de proiect pentru brand, câştigată de firma EMC South Central Europe.

Brandul turistic al României, a cărui identitate vizuală conţine celebra frunză, a fost lansat în anul 2010, şi doar crearea lui şi cercetările de piaţă au costat peste 800.000 de euro.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite