Lidl nu mai vinde ouă provenite de la găini crescute în baterii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
oua multe

Lidl România a eliminat din întregul sortiment de produse ouăle provenite de la găini crescute în baterii. Compania va oferi clienţilor doar ouă care provin de la găini crescute în hale, la sol, în sistem free range şi în sistem ecologic (categoriile 2, 1 şi 0).

În plus, ouăle provenite de la găini crescute în baterii au fost eliminate şi din reţetele produselor achiziţionate de la furnizori români, care au în componenţa lor ouă.

După ce, începând cu luna mai a anului 2016, Lidl România a eliminat din sortimentul său ouăle proaspete din categoria 3 (provenite de la găini crescute în baterii), de la sfârşitul anului 2017, compania a adus o nouă îmbunătăţire sortimentului. Astfel, toate produsele Lidl dezvoltate local, care au în componenţa lor ouă, sunt realizate cu ouă categoria 2 (de la găini crescute în hale, la sol), categoria 1 (în sistem free range, cu acces în aer liber pe tot parcursul zilei) sau categoria 0 (ouă ecologice, produse de găini crescute în ferme ecologice şi hrănite cu furaje care nu conţin făină proteică de origine animală, aditivi, conservanţi sau coloranţi sintetici).

Doar 39% dintre români ştiu ce înseamnă cifrele înscrise pe ouă

Pentru a atrage atenţia asupra consumului de ouă proaspete provenite de la găini crescute responsabil, Lidl România a demarat un studiu naţional despre gradul de informare a românilor cu privire la cifrele înscrise pe ouăle din comerţ. Conform studiului efectuat, doar 25% dintre români citesc întotdeauna cifrele care sunt însemnate pe ouăle din magazine şi doar 39% asociază cifrele cu modalitatea în care au fost crescute găinile de la care provin. Cea mai mare parte a românilor le asociază cu termenul de valabilitate (66%) sau cu data la care au fost produse (41%). În realitate, există 4 categorii de ouă şi doar 2 din 10 români le cunosc pe toate.

De altfel, conform aceluiaşi studiu, dintre toate categoriile de ouă, cele mai potrivite pentru consum sunt considerate cele din categoria free range (marcate cu cifra 1), în proporţie de 49%, şi cele ecologice (marcate cu cifra 0), în proporţie de 33%. Totodată, jumătate dintre părinţi cumpără ouă ecologice, atât pentru ei, cât şi pentru copii, în timp ce 2 din 10 români cumpără doar pentru copii.

În ceea ce priveşte criteriile de alegere a ouălor, prospeţimea, aspectul, calitatea şi condiţiile în care trăiesc găinile sunt amintite în cea mai mare proporţie de segmentele de consumatori ce consumă ouă ecologice (categoria 0) şi free range (categoria 1). Pentru consumatorii care consumă mai des ouă provenite de la găini crescute în hale (categoria 2) sau în baterii (categoria 3), cele mai importante criterii de selecţie sunt preţul şi perioada de valabilitate. Cu toate acestea, conform studiului, un număr semnificativ de români consideră importante cifrele marcate pe coaja ouălor - 73%.

Conform studiului Lidl România, doar jumătate dintre consumatori ştiu că pot afla despre categoria de ouă conţinută de produse de pe etichetele acestora. Dintre cei care sunt atenţi la acest detaliu, 40% preferă ouă marcate cu cifra 1, adică ouă provenite de la găini crescute în aer liber, urmate de ouăle ecologice, marcate cu cifra 0, în proporţie de 18%.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite