Kraft a vândut Kandia unui fond de investiţii

După ce au fost vânate de mai mulţi producători de dulciuri şi de dezvoltatori imobiliari, fabrica de ciocolată Kandia şi brandurile din dotare au fost preluate de fondul Oryxa Capital, în spatele căruia se află Julius Meinl, unul dintre cei mai mari competitori europeni din industria cafelei. În 2007, Cadbury a cumpărat afacerea Kandia-Excelent cu 99,5 milioane de euro. Acum, Kraft Foods a dat-o pentru maximum 40 de milioane de euro

Producătorul american de dulciuri Kraft Foods a semnat un acord pentru vânzarea afacerii cu ciocolată, prăjituri şi alte produse zaharoase a Cadbury-Kandia-Excelent către fondul britanic de investiţii Oryxa Capital.

Citiţi şi:

Kraft vinde operaţiunile Cadbury din Polonia

Kraft Foods a cumpărat la începutul anului, pentru 13,5 miliarde de euro, compania Cadbury, cu condiţia impusă de Comisia Europeană să vândă operaţiunile din România şi Polonia pentru a nu crea dezechilibre concurenţiale pe aceste pieţe.

Adio Laura şi Rom!

După ce săptămâna trecută Kraft a „lichidat" afacerile Cadbury din Polonia, acum a venit vremea celor din ţara noastră. Fabrica de ciocolată Kandia de pe Şoseaua Viilor din Bucureşti a fost vânată atât de investitori imobiliari, dar şi de producători de dulciuri, un exemplu fiind turcii de Ulker, spun surse din piaţa de profil.

Nici Kraft şi nici Oryxa Capital nu au dorit să dezvăluie valoarea tranzacţiei. Surse apropiate schimbului comercial susţin că acesta s-a ridicat la maximum 40 de milioane de euro, chiar dacă în 2007 a valorat 99,5 milioane de euro.

Contactaţi de „Adevărul", reprezentanţii Oryxa au declarat că momentan lucrează la un plan de afaceri şi vor intra în drepturile de proprietate după ce Comisia Europeană va valida tranzacţia.

„Fabrica de la Bucureşti este extrem de bună. Vom continua producţia şi ne gândim şi la export", a declarat, pentru „Adevărul", Nicholas Hill, reprezentant al fondului. Potrivit lui Hill, Oryxa este un offshore şi aparţine familiei Meinl, care deţine investiţii în diverse domenii de activitate. De asemenea, Julius Meinl este unul dintre cei mai mari producători de cafea din Europa.

Pe lângă unitatea de producţie, Kraft va vinde şi mărcile Kandia, Laura, Măgura şi Rom aflate în portofoliul Cadbury. Americanii nu vor însă să se despartă de brandurile internaţionale din portofoliul Cadbury, cât nici de bomboanele Halls.

În prezent, pentru Cadbury lucrează în România aproximativ 530 de angajaţi. „Producţia la fabrică se derulează în mod obişnuit până se va încheia vânzarea. Angajaţii vor continua să fie ai Kandia-Excelent, ce va fi deţinută de fondul de investiţii Oryxa Capital", a declarat, pentru „Adevărul", Doina Cavache, corporate affairs director al Kraft Foods România.

Au dat România pe Bulgaria

Kraft Foods a deţinut până în luna decembrie 2009 fabrica „Poiana" din Braşov, unde lucrau aproximativ 440 de angajaţi, pe care a închis-o fără prea multe explicaţii şi au mutat producţia în Bulgaria.

Kraft Foods, deţinătorul brandurilor Poiana şi Milka este liderul pieţei interne a ciocolatei, estimată la aproximativ 300 de milioane de euro, având o cotă de peste 25%, potrivit companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.

Cumulat cu Cadbury, Kraft deţine în ţara noastră o cotă de peste 45%%. Din spate vin Supreme Grup (produce Primola) cu 11,3% şi
Mars Inc. (7,6%), potrivit sursei citate.

Codaşi la ciocolată

România se situează pe unul dintre ultimele patru locuri la consumul de ciocolată. Un român mănâncă doar 1,9 kilograme de ciocolată pe an, un bulgar 2,9 kilograme, un ungur 3,8 kilograme, în timp ce în Elveţia consumul este de 9,8 kilograme pe cap de locuitor.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările