Japan Airlines, în faliment

Guvernul nipon e decis să nu mai subvenţioneze cea mai mare linie aeriană din Asia. Falimentul Japan Airlines (JAL) s-ar produce după modelul folosit de SUA în cazul General Motors, rezultând o companie profitabilă.

Ştiri pe aceeaşi temă

Din cauza datoriilor ce se ridică la peste 16 miliarde de dolari, falimentul (JAL) ar putea fi anunţat în decurs de câteva zile. Acesta ar fi al şaselea faliment ca valoare din istoria Janoniei, JAL fiind cea mai mare companie de transport aerian din Asia.

Eşecul ajutoarelor financiare acordate companiilor cu probleme grave, l-a determinat pe premierul nipon, Yukio Hatoyama, să accepte restructurarea JAL sub supravegherea unui judecător.

Hatoyama a refuzat să comenteze informaţia privind falimentul, declarând doar că „în principiu, cred că acţionarii trebuie să-şi asume în mare măsură resposabilitatea unei decizii". Titlurile JAL, tranzacţionate la Bursa de la Tokio s-au prăbuşit cu 84% în ultimele 12 luni.

„Viziunea guvernelor japoneze, care trebuiau să susţine anumite sectoare economice sau unele companii indiferent de costurile bugetare, s-a schimbat fundamental", a declarat Ed Rogers, preşedintele companiei de consultanţă în investiţii, Rogers Investement.

Subvenţiile sunt strict limitate de uriaşa datorie a Japoniei, care depăşeşte de două ori Produsul Intern Brut. Banca pentru Dezvoltare, deţinută de stat va susţine cu aproximativ 100 de milioane de dolari procesul de restructurare.

Pierderi de peste un miliard de dolari

Pierderea JAL a fost de 700 de milioane de dolari în 2008 şi a depăşit 1,5 miliarde de dolari în 2009 din cauza diminuării numărului de pasageri. Scăderea cererii pentru exporturile japoneze şi şomajul de peste 5% a cauzat pierderi însemnate companiilor aeriene din Japonia.

De preluarea sau încheierea de alianţe cu JAL sunt interesate cele mai mari companii aeriene din lume.


citeste totul despre: