Ioan Rus, despre autostrăzi: „În România există mai multe Românii. Nu există viaţă doar pe Coridorul IV, ci şi la Rădăuţi sau la Vaslui“

Ioan Rus, despre autostrăzi: „În România există mai multe Românii. Nu există viaţă doar pe Coridorul IV, ci şi la Rădăuţi sau la Vaslui“

Autostrada Sibiu-Pitesti a declansat mari dispute intre politicienii romani, dupa ce Master Planul pentru Transport prevedea ca aceasta sa fie doar un drum-express   FOTO David Muntean

România are nevoie "de îndată" de peste 700 de kilometri de autostrăzi şi peste 2.000 de kilometri de drumuri-expres, existând diferenţe foarte mari între modul în care se dezvoltă judeţele din vestul României şi cum se dezvoltă cele din est, iar interesul naţional cere ca şi acestea să fie conectate din punctul de vedere al  infrastructurii, a declarat Ioan Rus, ministrul Transporturilor.

"Practic, în România sunt mai multe Românii. Diferenţa este capacitatea lor de a se dezvolta prin propriile resurse. Unul este interesul UE - a avea culoare pan-europene de transport - şi altul este interesul României. Nu există viaţă doar pe Coridorul IV pan-european (autostrada Sibiu - Piteşti, n.r.), ci şi la Rădăuţi şi la Vaslui", a afirmat el.
 
"Există diferenţe mari între cum se dezvoltă acum vestul ţării de estul ţării. Judeţele din Vest se dezvoltă cu 40% mai mult. Criza a scos la iveală deficienţele structurale şi din domeniul infrastructurii. Nu avem centre modale masive", a mai spus Rus.
 
Ministrul a precizat că necesarul de investiţii în infrastructură este de 30 de miliarde de  euro, dar România nu are experienţe cu concesiunile. "Trebuie să facem contracte astfel încât avantajele să fie pentru toate părţile", a apreciat ministrul.
 
Oficialul mai arătat că "vrem taxa de utilizare a infrastructurii feroviare la nivel european, dar asigurăm o viteză medie de 20 km/h, faţă de 80 km/h cât este în Olanda sau la alţii". Rus spune, însă, că faptul că suntem în urmă poate fi şi un avantaj, pentru că putem intră direct în competiţie prin utilizarea celor mai bune soluţii, fără să mai încercăm, folosind experienţă altora.
 
"Avem o problemă şi cu companiile de stat, va trebui să continuăm cu ordonanţa 109 pentru a avea management privat, trebuie să privatizăm companii. Îmi trebuie acţionariat privat care să vrea profit şi să-l transforme în dividend. Altfel, profitul se depersonalizează şi îl ia Ministerul de Finanţe, iar pe director îl interesează doar să-şi menţină funcţia", a mai spus ministrul Transporturilor.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările