INFOGRAFIE Mersul pieţei auto în prima jumătate a acestui an: producţia a scăzut, importurile de vechituri au crescut

INFOGRAFIE Mersul pieţei auto în prima jumătate a acestui an: producţia a scăzut, importurile de vechituri au crescut

Vânzările de maşini din producţia autohtonă au scăzut cu 18,7%, în timp ce vânzările second-hand au crescut cu 19,5% în primul semestru

În primele şase luni din acest an, fabricile româneşti au livrat cu peste 5% mai puţine autoturisme, dar vânzările de maşini second-hand din import au urcat cu aproape 20%.

Producţia românească a însumat, în prima jumătate a acestui an, 201.274 autovehicule, cu 5,3% mai puţin decât în perioada similară din 2015, arată datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Dintre acestea, 178.017 au fost produse de către Dacia şi 23.257 de către Ford.

Volumele cele mai mari de producţie le-a înregistrat modelul Dacia Duster, din care au fost fabricate 103.473 de unităţi (cu 19,9% mai mult decât în primele şase luni din 2015), urmat de Dacia Sandero (31.122 de unităţi, cu 6,7% mai puţin decât în 2015), Ford B-MAX (23.257 de unităţi, cu 11,7% mai puţin decât în 2015), Dacia Logan MCV (22.560 de unităţi, +6,7%), şi Dacia Logan (20.862 de unităţi, cu 53,3% mai puţin faţă de 2015).

Patru maşini rulate la una nouă

Aceleaşi date mai arată că, în primele şase luni din 2016, importurile totale de autoturisme rulate au crescut, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2015, cu 24%.

Aşa s-a ajuns în situaţia că „raportul dintre maşinile rulate şi cele noi să fie unul în creştere, respectiv de aproximativ patru autoturisme rulate la unul nou“, notează APIA.

În funcţie de ţara de provenienţă a autoturismelor, situaţia se prezintă astfel: 26,9% sunt autohtone, 21,8% sunt fabricate în Germania, 12,3% sunt din Cehia, 8,5% provin din Spania şi 8,3% din Franţa.

De asemenea, arată APIA, autoturismele diesel continuă să domine piaţa cu o pondere de 52% - în scădere faţă de aceeaşi perioadă din 2015, când, după primele şase luni, ponderea acestora era de 54,9%.

Şi maşinile cu emisii zero sunt tot mai căutate şi pe piaţa românească, unde vânzările de autoturisme electrice şi hibride noi au crescut cu aproape 50% în primele şase luni din acest an, la 307 unităţi, faţă de 205, câte s-au vândut în aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit APIA.

Au scăzut şi exporturile

Aceeaşi sursă mai arată că exporturile de maşini au scăzut cu 5,3% în primele şase luni ale acestui an, faţă de perioada similară din 2015, la 182.097 de unităţi.

Modelul cu cele mai mari exporturi a fost Dacia Duster, cu 100.182 de maşini, în creştere cu 19,8% faţă de primele cinci luni din 2014.

Duster este urmat, la exporturi, de Dacia Sandero, cu 27.078 unităţi vândute peste graniţe (-7%), Ford B-MAX - 23.254 unităţi (+11,7%), apoi de Logan MCV, care a exportat 20.382 de maşini (+0,9%) şi de Dacia Logan, cu 11.201 de unităţi trimise peste graniţe, în scădere cu  66,1%, comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Aceste date „arată efectul de aşteptare generat în piaţă de către programul «Rabla», care în acest an a întârziat extrem de mult, startul efectiv fiind în 14 iunie“, conchide APIA.


Piaţa totală rutieră a crescut cu 10%

În primul semestru din 2016, piaţa auto românească (autoturisme + vehicule comerciale) a crescut cu 10,2%, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2015. În interiorul acestei creşteri, autoturismele au un avans de 6,1%.

Cu aproape 12.600 de autoturisme noi vândute, iunie a fost cea mai bună lună din ultimii şase ani, în condiţiile în care ultima lună în care s-au vândut peste 12.000 de maşini a fost iunie 2010, cu aproape 13.900 de unităţi livrate, mai arată datele APIA.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările