Guvernul declară război dosarului cu şină. Înfiinţează Registrul Naţional al Registrelor, cu informaţii electronice despre persoane, adrese, terenuri, firme

0
Publicat:
Ultima actualizare:
dosare galati

Guvernul vrea să înfiinţeze Registrul Naţional al Registrelor (RNR), un depozit de date electronice despre persoane, adrese, terenuri, firme, auto. Acesta va ajuta pe termen lung la debirocratizare, prin e-guvernare, declarând război hârtiei, dar şi dosarelor cu şină.

Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale (MCSI) a lansat luni în dezbatere publică de un proiect de Lege privind realizarea Cadrului naţional de referinţă pentru realizarea interoperabilităţii în domeniul tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor (CNRTIC).

Scopul legii este de instituire a unui cadru general pentru administrarea interoperabilităţii sistemelor informatice ale instituţiilor publice care trebuie să furnizeze servicii către cetăţeni. În esenţă, este vorba despre măsurile legislative şi administrative care să ducă la interconectarea bazelor de date. Legea îşi propune să stabilească premisele pentru organizarea unitară a arhitecturilor tehnologiei informaţiei şi a comunicaţiilor (TIC) ale instituţiilor publice, astfel încât aceastea să poată conlucra, inclusiv transfrontalier.

Elementul principal al proiectului este stabilirea unui cadru al registrelor de bază. Au fost definite cinci registre de bază: registrul persoanelor, adreselor, terenurilor, firmelor şi cel auto.          

Potrivit proiectului, se înfiinţează Registrul Naţional al Registrelor (RNR), care va funcţiona ca depozit al metadatelor şi standardelor de date necesare în vederea asigurării interoperabilităţii sistemelor informatice publice pentru furnizarea serviciilor publice electronice. Registrul Registrelor va fi administrat de Agenţia pentru Agenda Digitală a României (AADR), care îl va alcătui în colaborare cu instituţiile publice care deţin aceste date.

Instituţiile şi autorităţile publice vor avea obligaţia de a utiliza RNR pentru identificarea sursei datelor necesare furnizării serviciilor publice electronice.

În termen de cel mult 2 ani de la publicarea în Monitorul Oficial al legii adoptate, MCSI este obligat să dea în folosinţă infrastructura informatică dedicată ca să asigure suportul tehnic al RNR.

MCSI susţine că acest sistem integrat va reduce timpul alocat obţinerii de servicii publice, atât prin limitarea progresivă până la eliminarea prezenţei la ghişeu, cât şi prin reducerea timpului de răspuns la solicitarea unui serviciu public.

Ministerul mai susţine că o comunicare automată între autorităţile şi instituţiile publice va determina nu doar diminuarea timpului de comunicare, ci şi eliminarea factorului uman din procesul de comunicare efectivă. Aşadar, cererile şi petiţiile urmează a fi rezolvate în timp optim indiferent de punctul de acces în sistem utilizat.

De asemenea, documentele justificative necesare în prezent a fi depuse de către cetăţeni sau reprezentanţii mediului de afaceri nu vor mai fi necesare. Obţinerea informaţiilor necesare se va face direct cu instituţiile şi autorităţile care administrează registrele de bază sau registrele autentice, astfel încât vor fi reduse atât timpul de aşteptare, cât şi riscul de eroare al informaţiei.

Dezvoltarea serviciilor publice în mediul online va determina pe termen lung o reducere semnificativă a utilizării hârtiei în cadrul procesului administrativ, care va avea impact asupra consumului de hârtie în sine, cât şi de bunuri accesorii hârtiei, ministerul dând aici exemple precum: capse, agrafe, dosare, bibliorafturi. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite