Furnizorii de energie electrică, verificaţi în urma sutelor de reclamaţii trimise de români în contextul liberalizării

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Contor electric sursa romstal

Furnizorii de energie electrică sunt verificaţi de Autoritatea de reglementare în Energie şi de inspectorii de la Protecţia Consumatorilor în urma sutelor de reclamaţii trimise de români în contextul liberalizării, a informat luni ANRE.

În contextul liberalizării pieţei de energie electrică începând cu data de 1 ianuarie 2021, ANRE şi ANPC au demarat acţiuni de control la furnizorii de energie electrică privind:

verificarea utilizării unor eventuale practici comerciale incorecte sau înşelătoare în relaţia cu consumatorii de energie electrică (ANPC);

verificarea modului în care sunt respectate dispoziţiile legale privind transmiterea către consumator a confirmării încheierii contractului, pe un suport durabil, într-un termen rezonabil din momentul încheierii contractului la distanţă şi cel târziu la momentul livrării produselor sau înainte de începerea prestării serviciului solicitat (ANPC);

verificarea modului în care sunt respectate dispoziţiile legale privind emiterea lunară a facturii pentru energia electrică furnizată clienţilor finali alimentaţi în regim de serviciu universal (ANRE);

verificarea modului în care sunt respectate dispoziţiile legale privind facturarea de către furnizor a consumului energiei electrice în perioada cuprinsă între două citiri consecutive a aparatului de măsurare efectuate de operatorul de reţea (ANRE);

verificarea respectării de către furnizorii de ultimă instanţă a obligaţiei de a-şi informa, pe tot parcursul anului 2021, clienţii casnici beneficiari de serviciu universal cu privire la ofertele concurenţiale proprii aplicabile şi la dreptul de a încheia un contract pe piaţa concurenţială cu oricare furnizor licenţiat (ANRE). 

„Pe măsura finalizării, concluziile acţiunilor de control desfăşurate la furnizorii de energie electrică vor fi făcute publice”, a informat ANRE.

Sute de reclamaţii trimise ANPC

Săptămâna trecută, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a primit sute de reclamaţii din partea consumatorilor legate de serviciile prestate pe piaţa liberă de energie.

„Sunt 298 de sesizări cu privire la nemulţumiri ale consumatorilor români, de la 1 ianuarie până azi, legate de serviciile prestate de această piaţă liberă, fie că vorbim de întârzieri la semnarea contractelor, fie că vorbim de întârzieri de a li se trimite forma contractului sau actele adiţionale, sau nemulţumiri legate de preţul pe KWh sau pe metru cub”, a spus Paul Anghel, directorul general al ANPC.

El a subliniat că, din perspectiva informării consumatorilor, atât Autoritatea de Reglementare în domeniul Energiei, cât şi ANPC au făcut publice informaţii cu privire la posibilitatea consumatorilor de alege unul sau altul dintre furnizori şi că, din perspectiva supravegherii pieţei, împreună cu ANRE, în perioada următoare va fi demarat un control amplu legat, inclusiv, de clauzele abuzive din contractele existente la noii furnizori de energie electrică şi gaze naturale.

"Acolo unde vom constata că sunt clauze care creează dezechilibre semnificative între drepturi şi obligaţii le vom trimite instanţelor judecătoreşti să se pronunţe asupra caracterului abuziv sau, pe cale, amiabilă vom discuta cu reprezentanţii operatorilor economici pentru a modifica acele clauze", a subliniat Paul Anghel, precizând că acele 298 de reclamaţii dau teme pentru controalele pe care instituţia le face pentru supravegherea pieţei la nivel naţional.

Acesta a mai menţionat că ANPC a postat mesaje de informare pe site-ul instituţiei, pe Facebook şi pe celelalte canale de comunicare şi că, în urma discuţiilor cu ministrul energiei, Virgil Popescu, cu conducerea Consiliului Concurenţei şi a ANRE s-a constatat că sunt anumit societăţi care nu informau corect consumatorii cu privire la posibilitatea de a schimba furnizorul de energie electrică sau de gaze.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite