Ford, avertisment dur pentru Guvern: Să vedem ce fac cu infrastructura. Apoi vom decide unde ne investim banii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ian Pearson, CEO Ford Craiova
Ian Pearson, CEO Ford Craiova

Unul din cei mai mari investitori străini din România lansează un avertisment dur la adresa Guvernului de la Bucureşti, care nu reuşeşte să urgenteze construcţia de drumuri rapide.

Şeful Ford România, compania cu sediu la Craiova, declară, într-un interviu acordat în exclusivitate pentru RFI, că a venit timpul ca guvernul român să treacă de la vorbe la fapte. 

”Am investit 1,5 miliarde de euro în fabrica de la Craiova. Vom analiza exact ceea ce fac autorităţile române în materie de infrastructură, după care vom decide cum şi unde ne vom investi banii”, avertizează britanicul Ian Pearson, CEO-ul Ford România, într-un interviu acordat RFI.

Acesta a explicat că majoritatea componentelor Ford vin pe camioane, iar odată cu anunţul noului model Puma de la Ford vor fi mai multe componente aduse cu camioane. 

„Cu toate că am crescut numărul componentelor pe care le luăm de la furnizori români, tot aducem o cantitate semnificativă de componente din Europa şi mai ales din Europa de Nord şi de Vest.

Vă dau un exemplu simplu: Dacă mergi din nordul Germaniei până la graniţa cu Ungaria, estimăm că un camion va circula cu o viteză de 75 km pe oră. Odată ajuns la graniţa României, până în Craiova acelaşi camion va avea o viteză medie de 45 km pe oră.

Asta reprezintă patru ore în plus de condus. Iar 4 ore de condus înseamnă patru ore de costuri suplimentare. Şi nu ne priveşte doar pe noi, ci şi pe ceilalţi producători auto şi producători din România. Infrastructura, aşa cum e acum, este un dezavantaj competitiv.

Întrebat ce părere are despre noile întârzieri legate de drumul rapid Craiova – Piteşti, oficialul Ford a spus că a avut o discuţie cu ministrul Răzvan Cuc şi cu preşedintele administraţiei drumurilor şi cu cel al căilor ferate, toţi angajându-se că definitivarea lucrărilor la drumul dintre Craiova şi Piteşti va avea loc până în 2021.

„Trebuie să avem o discuţie mai aprofundată cu Guvernul, discuţie care să trateze problemele pe termen scurt, cum sunt drumul expres Craiova-Piteşti, autostrada Piteşti-Sibiu, dar şi problemele pe termen lung, precum electrificarea, infrastructură, sisteme de taxare pentru ce va urma.

(...)  Şi-au luat angajamente referitoare la terminarea proiectelor de infrastructură şi este foarte important să respecte acele angajamente. Infrastructura este foarte importantă pentru noi. Noi am investit 1,5 miliarde de euro până acum. I-am investit, iar până la sfârşitul acestui an vom produce un al doilea produs aici (n.r. modeul Puma).

Acea investiţie a fost una pe termen lung. Pe măsură ce mergem înainte, compania va lua decizii referitoare la unde îşi va investi banii.

Va investi acolo unde are sens să investească din perspectiva de business. Aşa este în orice ţară. Trebuie să vedem ce se va întâmpla în România şi, având în vedere ceea ce se va întâmpla efectiv, ne vom investi banii în viitor”, a spus Pearson.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite