Forbes: Cea mai tânără generaţie de băcani 
din cartier

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Oamenii cu aptitudini pentru o ocupație 
pe care acum un an o consideram pe cale 
de dispariție sunt zalele lanțului de magazine Mic.ro.

In 1879, Loloescu Matache îşi deschidea o prăvălie la colţul Căii Griviţa cu Calea Buzeşti, la marginea Bucureştilor, pe locul actualei pieţe Matache, care îi poartă şi numele. Încă de la început, jupânul obişnuia să scoată în faţa măcelăriei câţiva butuci pe care tranşa bucăţile de carne în faţa trecătorilor – un veritabil spectacol al vremurilor.

În 1996, o nouă categorie de magazine intra în România. Comerţul modern ni se arăta odată cu inaugurarea primului magazin Metro (de tip cash and carry). În următorii cinci ani, cumpărătorii moderni aveau să se bucure de venirea supermarketurilor Billa şi a hipermarketurilor Carrefour.

Anul trecut, când anunţa deschiderea primelor magazine Mic.ro, Dinu Patriciu lansa în acelaşi timp o idee nouă pentru afacerile din retailul local. El vorbea despre nişte asociaţi care fie se vor alătura reţelei cu propriile magazine de cartier, pe care le vor administra, fie vor prelua managementul unor unităţi deschise de Mercadia Holland BV, companie ce operează lanţul Mic.ro. O vreme, acești asociați au fost doar un portret pe hârtie: tineri între 25 şi 30 de ani, intelectuali, dispuşi să depună o garanție de 7.000 de euro pentru a intra în afacere.

Dar din decembrie, 31 de asociaţi (aleşi la acel moment din peste 1.000 de aplicanţi) conduc 31 de magazine.  La şase luni de la intrarea în parteneriat cu Dinu Patriciu, „Forbes România” a discutat cu trei dintre ei: Erick Buculei, Loredana Coca şi Mircea Obădean. Nu întâmplător, ei sunt şi printre cei mai buni vânzători din reţea.

Citește pe forbes.ro poveștile de succes ale asociaților Mic.ro

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite