Exporturile Dacia şi Ford din prima jumătate a acestui an au însumat peste 1,5 miliarde de euro, în scădere cu 5,3%

Exporturile Dacia şi Ford din prima jumătate a acestui an au însumat peste 1,5 miliarde de euro, în scădere cu 5,3%

Vânzările de maşini din producţia autohtonă au scăzut cu 18,7%, în timp ce vânzările second-hand au crescut cu 19,5% în primul semestru

Exporturile de maşini au scăzut cu 5,3% în primele şase luni ale acestui an, faţă de perioada similară din 2015, la 182.097 de unităţi, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Ştiri pe aceeaşi temă

În total, 90,5% din producţia naţională de maşini a mers la export în perioada menţionată.

Dacă luăm în calcul un preţ mediu de 13.000 de euro pentru maşinile exportate, valoarea acestora a depăşit 2,3 miliarde de euro, potrivit estimărilor News.ro.

Duster, campionul primului semestru

Modelul cu cele mai mari exporturi a fost Dacia Duster, cu 100.182 de maşini, în creştere cu 19,8% faţă de primele cinci luni din 2014.

Duster este urmat de Dacia Sandero, cu 27.078 de unităţi vândute peste graniţe (-7%), Ford B-MAX - 23.254 de unităţi (11,7%), Logan MCV, care a exportat 20.382 de maşini (+0,9%) şi Dacia Logan, cu 11.201 de unităţi trimise peste graniţe, în scădere cu  66,1%, comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Producţia a scăzut cu peste 5%

Datele APIA mai arată că  în primul semestru din 2016 s-au fabricat 201.274 de autovehicule, cu 5,3% mai puţin decât în perioada similară din 2015, dar cu 15,7% mai mult decât în luna precedentă (mai).

Dintre acestea, 178.017 au fost produse de către Dacia şi 23.257 de către Ford.

Volumele cele mai mari le-a înregistrat modelul Dacia Duster, din care au fost fabricate 103.473 de unităţi (cu 19,9% mai mult decât în primele şase luni din 2015), urmat de Dacia Sandero (31.122 de unităţi, cu 6,7% mai puţin decât în 2015), Ford B-MAX (23.257 de unităţi, cu 11,7% mai puţin decât în 2015), Dacia Logan MCV (22.560 de unităţi, +6,7%), şi Dacia Logan (20.862 de unităţi, cu 53,3% mai puţin faţă de 2015).

Piaţa totală a crescut cu 10%

În primul semestru din 2016, piaţa auto românească (autoturisme + vehicule comerciale) a crescut cu  doar 10,2%, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2015. În interiorul acestei creşteri, autoturismele au un avans de 6,1%.

Cu aproape 12.600 de autoturisme noi vândute, iunie a fost cea mai bună lună din ultimii şase ani, în condiţiile în care ultima lună în care s-au vândut peste 12.000 de maşini a fost iunie 2010, cu aproape 13.900 de unităţi livrate, potrivit datelor APIA.

„În ceea ce priveşte raportul persoană fizică/persoană juridică, vânzările de autoturisme realizate în iunie 2016 au fost într-un relativ echilibru (46% PF vs. 54% PJ), în timp ce pe ansamblul celor şase luni din acest an, acest raport este net în favoarea persoanelor juridice (79%)“, se arată într-un comunicat al APIA.

Aceste date arată efectul de aşteptare generat în piaţă de către programul „Rabla“ care, în acest an, a întârziat extrem de mult, startul efectiv fiind în 14 iunie.

Importurile second-hand au crescut cu 24%

Aceleaşi date arată că, în primele şase luni din 2016, importurile de autoturisme rulate au crescut şi ele comparativ cu 2015, cu 24%, ceea ce face ca raportul dintre cele rulate şi cele noi să fie unul în creştere, respectiv de aproximativ 4 autoturisme rulate la unul nou.

În funcţie de tipul de combustibil, autoturismele diesel continuă să domine piaţa cu o pondere de 52%, în scădere faţă de aceeaşi perioadă din 2015, când, după primele şase luni, ponderea acestora era de 54,9%.

Şi maşinile cu emisii zero sunt tot mai căutate şi pe piaţa românească, unde vânzările de autoturisme electrice şi hibride noi au crescut cu aproape 50% în primele şase luni din acest an, la 307 unităţi, faţă de 205, câte s-au vândut în aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit APIA.

În funcţie de ţara de provenienţă a autoturismelor, situaţia se prezintă astfel: 26,9% sunt autohtone, 21,8% sunt fabricate în Germania, 12,3% sunt din Cehia, 8,5% provin din Spania şi 8,3% din Franţa.

În acest context, vânzările de autoturisme din producţia autohtonă au scăzut puternic în primul semestru al anului 2016, respectiv cu 18,7% faţă de aceeaşi perioadă din 2015, în timp ce vânzările de autoturisme din import au înregistrat o creştere consistentă, de 19,5%.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările