Etichetele produselor vândute în pieţe vor fi mai detaliate

Etichetele produselor vândute în pieţe vor fi
mai detaliate

Producătorii agricoli care vând în pieţe vor fi obligaţi să afişeze o etichetă de produs mai detaliată care să conţină, pe lângă preţ, şi alte informaţii, precum data obținerii produsului sau localitatea de origine. Totodată, ei vor trebui să expună la locul de vânzare o copie după atestatul de producător. În cazul în care nu respectă aceste condiţii, administratorul pieței trebuie să-i reclame.

Ştiri pe aceeaşi temă

În prezent, fermierii au doar obligaţia să afişeze o etichetă. Legislaţia actuală nu detaliază însă modalitatea de realizare şi nici ce elemente trebuie afişate pe etichetă. Noile reguli sunt introduse într-un proiect de lege pregătit să fie aplicat, potrivit profit.ro.

Conform definiţiei din proiectul amintit, eticheta produsului va fi „un material scris, imprimat, înscris la vedere, în mod vizibil, lizibil și ușor de înțeles, cu scopul de a oferi cumpărătorilor informațiile necesare, suficiente, verificabile și ușor de comparat, astfel încât să permită acestora să aleagă acel produs care corespunde exigențelor din punct de vedere al nevoilor și posibilităților lor financiare”. 

Eticheta de produs va conține obligatoriu următoarele elemente:

1. numele și prenumele/ denumirea producătorului;                                      

2. denumirea produsului;

3. localitatea de origine;

4. data obținerii produsului;

5. prețul de vânzare

Pe lângă eticheta de produs, producătorii agricoli vor avea noua obligație de a afișa vizibil la locul de vânzare şi următoarele documente: copie după atestatul de producător și copie după fila din carnetul de comercializare vizată anual în cazul producătorilor agricoli persoane fizice; copie după certificatului de înregistrare la Registrul Comerțului în cazul producătorilor agricoli persoane fizice autorizate/ întreprinderi individuale/ întreprinderi familiale.

Proiectul de lege stabileşte că administratorii piețelor au obligația de a informa autorităţile, pentru verificarea activității de comercializare cu produse agricole, despre faptul că eticheta nu a fost afişată, dacă este cazul, la locul de vânzare de către producătorii agricoli. 

Proiectul menţine, totodată, prevederea ca în cadrul structurilor de comercializare cu ridicata sau cu amănuntul să fie obligatorie organizarea de spații de vânzare distincte şi rezervate în exclusivitate producătorilor agricoli într-un procent de minimum 40% din totalul spațiilor de comercializare existente.

Temporar, însă, în perioada decembrie – martie, în situația nesolicitării și neocupării structurilor de vânzare de către producători, acestea pot fi alocate și comercianților, urmând să fie eliberate la solicitarea unui producător agricol în termen de 24 de ore, stabileşte proiectul.  

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: