Drulă, despre accidentul de la Feteşti: Operatorul privat nu mai are voie să facă transport feroviar. Ce măsuri a mai decis şi ce spune despre finanţare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Două marfare s-au ciocnit la Feteşti. Circulaţia este oprită, iar celelalte trenuri trebuie să circule pe rute ocolitoare.
Două marfare s-au ciocnit la Feteşti. Circulaţia este oprită, iar celelalte trenuri trebuie să circule pe rute ocolitoare.

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunţat joi măsurile luate în cadrul şedinţei ţinute cu autorităţile din sistemul de siguranţă feroviară, subliniind că „nimeni nu are dreptul să se joace” cu siguranţa feroviară. Tim Rail Cargo, operatorul feroviar privat al cărui tren a provocat accidentul, nu mai are voie să opereze.

„Cu siguranţa feroviară nu are nimeni dreptul să se joace

Tocmai am încheiat o şedinţă de urgentă cu autorităţile din sistemul de siguranţă feroviară. Concluziile sunt următoarele:

1) Operatorul privat al cărui tren a provocat accidentul de noaptea trecută, de la Feteşti, nu va mai putea efectua operaţiuni de transport feroviar ca urmare a restricţionării certificatului de siguranţă.

2) Autoritatea pentru Siguranţă Feroviară va declanşa controale la operatorii de transport feroviar de marfă şi de călători, în care va verifica respectarea normelor de siguranţă. 

3) La nivelul ministerului va fi elaborat un nou act normativ, care va înăspri sancţiunile pentru încălcarea normelor de siguranţă atât pentru operatori, cât şi pentru personalul acestora.

4) Mâine, vineri, am convocat la minister reprezentanţii tuturor operatorilor de transport feroviar de marfă şi călători licenţiaţi. 

Deciziile vin după al treilea incident feroviar care implică trenuri de marfă în România din ultima perioadă.

Aceste incidente - soldate din fericire fără victime omeneşti - provoacă un disconfort uriaş pasagerilor şi pagube însemnate la infrastructură.

În urma accidentului de noaptea trecută, de la Feteşti, vor fi înregistrate întârzieri pe ruta Bucureşti - Constanţa până la efectuarea reparaţiilor. Circulaţia nu va fi însă blocată.

Operaţiunea este de amploare: 16 vagoane şi o locomotivă răsturnate sau deraiate, dar toate echipele CFR SA sunt în teren deja pentru a scurta la maximum perioada 

Pe alt front, bătălia pe care o duc este cea de finanţare a sistemului feroviar, care are nevoie de capitalizare masivă după ani de subfinanţare şi pierderile cauzate de pandemie.

Pe partea de investiţii din fonduri europene stăm excelent la minister: 3,1 mld lei la zi (cu +22% mai mult ca anul trecut la 31 iulie şi aproape dublu faţă de aceeaşi perioadă din 2019). Aşa cum arată prognoza, ne vom atinge până la sfârşitul anului ţinta propusă de 8 mld lei.

Dar capitalizarea sistemului feroviar se face cu fonduri de la bugetul de stat. Şi aici cu pierderile acumulate din anii trecuţi + efectul pandemiei, e nevoie de alocarea de sume suplimentare semnificative, aşa cum am justificat în cererea de rectificare a bugetului către Ministerul Finanţelor.

La rectificarea bugetară, feroviarul trebuie să fie prioritatea absolută”, a informat ministrul.

Operatorul privat de transport feroviar căruia i s-a restricţionat certificatul de siguranţă este Tim Rail Cargo.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite