De ce nu se poate circula pe lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva. La ce riscuri i-ar fi expus pe şoferi darea în folosinţă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Compania de Drumuri a reziliat miercuri contractul pentru realizarea Lotului 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, considerând că lucrările efectuate nu respectă proiectul, punând în pericol participanţii la trafic.

”Sunt grave probleme pe lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva. Nu este respectat stratul asfaltic, acesta fiind mai subţire decât în proiect. Sunt mari probleme cu planeitatea, existând văluriri ale stratului asfaltic care pot arunca pur şi simplu de pe drum o maşină care circulă cu 130 km/h. Aceste denivelări/văluriri sunt extrem de frecvente. Probleme cu terasamentele sunt încă din 2017. 

Constructorilor li s-a cerut să folosească materialele din proiect, nu pământ. Fără şanţuri care să preia apa de ploaie, apa se infiltrează în pământul folosit la terasamente, iar acestea se pot prăbuşi. Au folosit materiale de slabă calitate şi nici măcar acum nu le-au înocuit”, au declarat pentru „Adevărul” surse avizate.

CNAIR a reziliat miercuri contractul cu Asocierea S.C. TELOXIM CON S.R.L., COMSA S.A., ALDESA CONSTRUCCIONES S.A. şi S.C. ARCADIS EUROMETUDES S.A., ceea ce înseamnă că aceasta va pierde garanţia de bună execuţie, de 15% din valoarea contractului, respectiv 87 de milioane de lei (valoarea contractului pentru cei 21,14 km ai lotului 3 este de aproape 580 de milioane de lei).

În plus, CNAIR va emite certificat negativ, cea ce înseamnă că niciuna dintre cele patru firme constituite în asociere nu vor mai putea participa la licitaţiile derulate în România şi Uniunea Europeană timp de 3 ani. 

După ce CNAIR va finaliza expertiza, din care va rezulta cu exactitate pe ce porţiuni, ce distanţe şi la ce fel de lucrări sunt probleme, asocierii nu i se va mai plăti contravaloarea acestor lucrări.

„Cu certitudine va fi nevoie de decolmatarea şanţurilor, plus îngroparea gardurilor la bază, pentru că altfel autostrada va fi invadată de mistreţi. Rămâne oricum problema căprioarelor, care pot sări gardurile. Este nevoie de refacerea marcajelor sau montarea lor, acolo unde nu există. Rămâne problema planeităţii, din cauza văluririlor porţiunile unde se poate circula cu 130 km/h alternând cu viteze utilizate pe drumurile comunale. Sunt probleme şi cu terasamentele.

Toate aceste lucruri trebuie refăcute. Compania de Drumuri poate apela la terţi, companii cu care are alte contracte, pentru utilajele de specialitate şi materiale cu ajutorul cărora poate finaliza lucrările”, au declarat experţii pentru „Adevărul”.

Te-ar putea interesa şi:

Ce se întâmplă cu Lotul 3 din Autostrada Lugoj-Deva, după ce contractul a fost reziliat

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite