De ce evită românii restaurantele din mall-uri, chiar dacă nu sunt impuse restricţii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
restaurant foto Mediafax

Pe fondul pandemiei, obiceiurile de consum s-au schimbat semnificativ în ultimul an, influenţând, astfel, evoluţia afacerilor din diverse zone de activitate, se arată într-un studiu realizat de Reveal Marketing Research în perioada 18 - 22 februarie a.c.

HoReca este de departe una dintre cele mai afectate industrii ca urmare a contextului COVID-19. În ce măsură mai frecventează oamenii restaurantele din mall, cât de loiali sunt acestor localuri şi care sunt criteriile relevante în decizia lor de cumpărare? Reveal Marketing Research a oferit răspunsurile în studiul despre comportamentul de consum al românilor privind restaurantele din mall.

Astăzi, oamenii cumpără mai rar de la restaurante din mall, iar atunci când o fac, preferă localurile tip fast-food.

90% dintre români sunt de părere că industria HoReCa a fost afectată în mare şi în foarte mare măsură de contextul pandemiei. Acest lucru se reflectă, inclusiv, în frecventarea mai redusă a restaurantelor din mall.

Înainte de pandemie, cei mai mulţi dintre români spun că le frecventau de 2-3 ori pe lună (19%), iar acum fac acest lucru mai degrabă o dată la câteva luni sau chiar mai rar (40%). Atunci când merg, totuşi, la mall, restaurantele cele mai populare sunt cele de tip fast-food, menţionate de peste jumătate dintre oameni (55%). În preferinţele lor, urmează apoi, restaurantele cu specific românesc (33%) şi cafenelele (20%).

foto1

Pentru români, calitatea primează atunci când trebuie să aleagă restaurantul din mall. Preţul se află pe locul al doilea în lista criteriilor

Calitatea produselor este cea mai importantă în decizia de cumpărare de la restaurantele din centrele comerciale, fiind menţionată de către 54% dintre oameni. Pe locul al doilea se afla preturile (41%). Un alt criteriu relevant pentru romani este gradul în care sunt respectate măsurile de siguranţă împotriva COVID-19 în aceste localuri, fiind important 32% dintre aceştia.

foto2

Pe lângă aceste criterii, studiul a urmărit şi impactul promoţiilor asupra loialităţii consumatorilor. 40% dintre oameni afirma că alternează cam aceleaşi restaurante, în funcţie de promoţiile pe care le au. Aceasta este o informaţie utilă pentru branduri, deoarece ele pot continua să comunice oferte pentru a atrage consumatorii, chiar şi în contextul pandemiei.

O altă categorie la care brandurile trebuie să fie atente este cea a consumatorilor loiali, reprezentata de un sfert dintre români - 25% spun că obişnuiesc să cumpere mereu de la acelaşi local, indiferent de promoţii. Astfel, restaurantele trebuie să identifice, prin studii de loialitate, care sunt acele elemente adiţionale ce îi fidelizeaza pe oameni.

La un an de la izbucnirea pandemiei, a scăzut incidenţa mersului la restaurantele din mall – cei care spun că NU merg niciodată sunt acum mai mulţi

Dacă înainte de pandemie, doar 7% dintre oameni declara că NU mergeau niciodată la restaurantele din centrele comerciale, astăzi procentul a crescut semnificativ. La un an de la izbucnirea pandemiei, 32% dintre români spun că nu frecventează deloc aceste restaurante, în special persoanele peste 55 de ani (65%). Restricţiile impuse în zonele cu grad ridicat de răspândire a virusului, precum şi teama de îmbolnăvire din spaţiile publice pot fi explicaţii pentru care mulţi dintre români evită restaurantele din centrele comerciale.

foto3

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piaţă reprezintă baza deciziilor corecte şi a poziţionării brandurilor. Soluţiile calitative şi cantitative ajută de peste 12 ani companii din România şi Europa. 

Metoda folosită a fost CAWI (Computer Assisted Web Interview) şi au fost derulate 1004 interviuri online cu respondenţi cu vârsta peste 18 ani, online users, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional urban şi rural în perioada 18-22 februarie 2021. Eroare de eşantionare +/- 3%. Nivel de încredere 95%.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite