Şeful CCIR: Avem cel mai important fluviu din Europa. România are oportunitatea de a dezvolta portul Constanţa, în contextul Green Deal

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Portul Constanţa FOTO Shutterstock
Portul Constanţa FOTO Shutterstock

Mihai Daraban, preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie a României (CCIR), a subliniat joi importanţa faptului că România are oportunitatea de a dezvolta portul Constanţa, în contextul Green Deal al UE.

„De la Suez la Constanţa, transportul pe mare durează trei zile şi jumătate, iar de la Suez la Rotterdam 11 zile. Apoi, de la Rotterdam, se constată că multe transporturi se întorc, terestru, spre Europa de Est. S-a creat astfel o buclă care, în contextul Green Deal-ului, sperăm să dispară. Şapte zile diferenţă înseamnă enorm, întrucât consumul este de la 40 de tone de combustibil pe zi, plus consumul pe şosea", a declarat oficialul CCIR, în cadrul unei conferinţe pe tema valorificării transportului pe Dunăre şi Marea Neagră, scrie Agerpres.

Sosirea vapoarelor la Marea Neagră ar aduce un plus companiilor din punctul de vedere al logisticii, consideră el.

"Este momentul ca activităţile să fie transferate către Est. În plus, avem cel mai important fluviu al Europei, Dunărea, care deserveşte şase ţări din care patru nu au ieşire la mare. În acest moment, de Dunăre sunt interesate, din păcate, doar trei ţări: România, Serbia şi Austria", a completat Daraban.

Potrivit acestuia, pe Dunăre pot fi transportate convoaie de barje de 18.000 de tone de marfă odată, care, dacă ar fi transportate pe calea ferată sau şosea, ar însemna blocaje.

"Acest Green Deal, cu mare sprijin din partea UE, ar putea să reprezintă o mare oportunitate pentru zona portuară a Mării Negre, altfel Marea Neagră nu este atractivă din cauza condiţiilor de trecere prin Bosfor", a mai spus preşedintele Camerei de Comerţ.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite