Daea demarează campania „Alege Oaia!”. Cum vrea ministrul Agriculturii să promoveze consumul de carne de oaie

Daea
demarează campania „Alege Oaia!”. Cum vrea ministrul Agriculturii să promoveze
consumul de carne de oaie

Ministrul Agriculturii Petre Daea continuă să ridice în slăvi oaia, de data aceasta printr-o campanie dedicată consumului de carne de oaie, numit „Alege Oaia”.

Ştiri pe aceeaşi temă

Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale va lansa pe 26 octombrie 2017 la Romexpo, în cadrul celui mai mare târg pentru agricultură din ţară – INDAGRA 2017, Campania de informare şi promovare a consumului de carne de oaie denumită Alege Oaia!”. Campania se va desfăşura la nivel naţional pe o durată de trei luni.

Campania poate fi găsită şi pe Facebook, unde ministerul a creat o pagină specială, unde promovează şi hashtag-ul „#alegeoaia”.

Prin intermediul acestei campanii, MADR vrea să determine consumatorii să manifeste mai mult interes pentru carnea de oaie şi preparatele din carne de oaie. Campaniei s-au alăturat crescătorii de ovine din România şi reprezentanţi din cadrul Ministerului Turismului, ai Ministerului Sănătăţii şi ai Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, care au format un grup de lucru sub coordonarea Direcţiei Generale de Politici în Industrie Alimentară în cadrul căruia s-au stabilit obiectivele ce trebuie atinse.

Astfel, prin această campanie se urmăreşte „valorificarea producţiilor agro-alimentare provenite de la specia ovine, creşterea valorii de export prin produse prelucrate, atragerea forţei de muncă în sectorul de prelucrare a cărnii şi a produselor din carne de oaie, dar şi păstrarea tradiţiilor privind preparatele culinare din această specie, în special în zonele montane”.

În cadrul târgului INDAGRA 2017, oierii vor aduce mai multe rase de oi pentru a le prezenta publicului şi vor oferi gratuit, spre degustare, tocăniţă şi pastramă, gătite chiar la faţa locului după reţete tradiţionale, pentru a convinge cât mai mulţi vizitatori să încerce preparatele din carne de oaie.

Obiectivul final al acestei campanii este de a informa consumatorul asupra modului de preparare a cărnii de oaie şi a produselor din carne de oaie, cât şi de dezvoltare a unei culturi culinare în ceea ce priveşte consumul de carne de oaie. Totodată, se doreşte sprijinirea crescătorilor autohtoni de ovine şi înfiinţarea unei pieţe de Gross care va constitui un intermediar între crescătorii de ovine şi canalele de comercializare (retail şi magazine de proximitate).

Caravana „Alege Oaia!” va fi prezentă în mai multe locaţii: în Piaţa Obor între 4 şi 5 noiembrie şi în cadrul Târgului de Turism al României între 18 şi 19 noiembrie.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările