Cursuri gratuite de formare profesională. Cum pot fi accesate

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Patronatul Tinerilor din România (PTIR) realizează o serie de cursuri gratuite de formare profesională pentru antreprenori, manageri şi responsabili ai departamentelor de HR.

1. MENTORNET

Primul dintre aceste cursuri de formare profesională este dedicat femeilor antreprenor, manager şi angajate ale departamentelor de HR, oferit gratuit în cadrul proiectului „MENTORNET – Femei competitive, factor cheie în dezvoltarea economică“.

În Nord-Est, Sud-Est, Nord-Vest şi Vest, vor fi organizate cursuri gratuite pentru îmbunătăţirea abilităţilor manageriale şi antreprenoriale pentru următoarele tipuri de competenţe: „Competenţe antreprenoriale“, „Manager de inovare“, „Manager îmbunătăţire procese“, „Manager Resurse Umane“ şi „Inspector Resurse Umane“.

În această fază de implementare a proiectului se realizează grupele pentru demararea cursurilor în toate cele 4 regiuni vizate de proiect. Femeile antreprenor sau angajate care doresc să participe la cursurile acreditate ANC oferite prin proiect MENTORNET se pot înscrie foarte uşor online, prin e-mail sau telefon şi beneficiază de tot sprijinul echipei dedicate din proiect. Înscrierile vor continua şi în perioada următoare, dar locurile sunt limitate.

În plus, după finalizarea cursurilor de „Competenţe antreprenoriale“, 60 de femei vor intra în – Programul de mentorat feminin MENTORNET – unde vor fi consiliate şi sprijinite prin oferirea de îndrumări, recomandări şi bune practici pentru un parcurs profesional de succes.

De asemenea, 46 femei angajate sau antreprenor vor beneficia de consiliere pentru elaborarea unei planificări strategice pentru IMM-urile în care activează.

„Femeile dovedesc încă o dată că sunt foarte interesate de dezvoltarea lor profesională, fapt arătat şi de numărul ridicat de înscrieri. Cunoştinţele pe care le vor dobândi femeile participante în cadrul cursurilor sunt deosebit de diverse, ceea ce le va permite nu doar o mai bună adaptabilitate la cerinţele actuale ale pieţei ci va favoriza şi dezvoltarea unor noi activităţi inovative la locul de muncă sau pentru business-ul lor“, spune Iulia Poştaru, manager de proiect .

Acesta este un proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020.

Înscrierile se pot face aici.

2. PROACTIV PLUS

Cel de-al doilea curs de formare profesională se adresează antreprenorilor, managerilor şi angajaţilor ai departamentelor de HR, oferit gratuit în cadrul proiectului „PROACTIV PLUS - competitivitate pentru viitor“.

Astfel, în Sud Muntenia, Sud-Vest Oltenia şi Centru, vor fi organizate cursuri gratuite pentru îmbunătăţirea abilităţilor manageriale şi antreprenoriale pentru următoarele tipuri de competenţe:

1. Pentru antreprenori şi manageri: „Competenţe antreprenoriale“, „Manager de inovare“ şi „Manager îmbunătăţire procese“,

2. Pentru angajaţi ai departamentelor de HR: „Manager Resurse Umane“ şi „Inspector Resurse Umane“

În cadrul fiecărui curs, participanţii îşi vor putea fundamenta şi perfecţiona următoarele cunoştinţe:

1. Competenţe antreprenoriale: să identifice oportunităţile existente pe piaţă şi sursele de finanţare pentru dezvoltarea propriei afaceri, să identifice priorităţile organizaţiei, să planifice şi să organizeze propria activitate, cât şi a celor din subordine sau să îşi însuşească competenţele antreprenoriale.

2. Manager inovare: să elaboreze o strategie de inovare a firmei, să implementeze planul de realizare a strategiei de inovare al firmei, să elaboreze metode de valorificare a capitalului intelectual al firmei sau să asigure continuitatea procesului de inovare.

3. Manager îmbunătăţire procese: să coordoneze echipa de îmbunătăţire a proceselor, să identifice fluxul de valoare şi factorii de impact asupra performanţelor proceselor sau să stabilească sistemul de indicatori pentru îmbunătăţirea performanţelor proceselor.

4. Manager Resurse Umane: să coordoneze desfăşurarea activităţilor de resurse umane, să coordoneze elaborarea politicilor şi programelor de resurse umane sau să elaboreze strategiile de resurse umane.

5. Inspector Resurse Umane: să îşi planifice activităţile, să aplice prevederile legale referitoare la securitatea şi sănătatea în muncă şi în domeniul situaţiilor de urgenţă, să întocmească şi gestioneze documentele de evidenţă a personalului, să întocmească registrul general de evidenţă a salariaţilor-REVISAL sau a ştatului de plată pentru personalul angajat.

„Ne bucură faptul că proiectul PROACTIV PLUS a generat interes în rândul unui număr ridicat de antreprenori, manageri şi angajaţi ai departamentelor de HR, ceea ce dovedeşte faptul că formarea profesională ocupă din nou un loc important în dezvoltarea carierei oamenilor care doresc să acumuleze cunoştinţe suplimentare necesare creşterii productivităţii, adaptabilităţii şi a competenţei acestora. Suntem siguri că aceste cursuri vor avea ca rezultat o mai bună pregătire a forţei de muncă şi vor favoriza un mediu de afaceri mai performant şi inovativ“, spune Noel Ştefan, manager de proiect.

Acest proiect este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020.

Înscrierile se pot face aici.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite