Cum a scăzut dramatic numărul călătorilor în transportul feroviar

Cum a scăzut dramatic numărul călătorilor în transportul feroviar

Pe lângă defecţiunile înregistrate la locomotivele electrice, este nevoie şi de modernizarea a circa 40% din vagoane, a afirmat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Maria Magdalena Grigore.

Ştiri pe aceeaşi temă

„La 20 de ani de la restructurarea sistemului de transport feroviar ne aflăm în faţă unei degradări a căii ferate. Din anii ’90 şi până în prezent numărul călătorilor în transportul feroviar a scăzut drastic, de la 408 milioane la circa 100 de milioane de călători în 2004 şi la 54 de milioane în 2011. În 2015 s-a înregistrat un total de 66 milioane de călători, dar cu toate acestea ponderea transportului feroviar de pasageri continuă să se menţină la un procent mic, de 20% din piaţă transporturilor”, a precizat Măria Magdalena Grigore, Secretar de Stat – Ministerul Transporturilor, cu ocazia participării la Conferinţa Materialul rulant între “modern” şi “modernizat”, organizată la Iaşi de către Club Feroviar cu sprijinul Asociaţiei Industriei Feroviare din România (AIF), în perioada 25 -26 aprilie. 
  
 Starea precară a infrastructurii şi faptul că doar 40% din reţea este electrificată nu susţin operarea trenurilor în condiţii care să atragă un număr mai mare de pasageri. Cu toate că reţeaua feroviară permite viteze convenţionale între 70 km/h şi 160 km/h, se operează cu o viteză comercială de sub 50 km/h pentru trenurile de călători. De asemenea, multe dintre staţiile de cale ferată sunt în stare de degradare evidenţa, departe de standardele şi tehnologizarile necesare. 
  
 În 2016, am înregistrat statutul de “codaş” al căii ferate în transportul de marfă, în ceea ce priveşte termenii de livrare. 
  
 La capitolul material rulant, la CFR Călători 80% din locomotivele electrice au nevoie de reparaţii, iar la peste 40% din vagoane se impun modernizări urgente. Operatorul naţional de transport feroviar de pasageri ar trebui să întreprindă toate măsurile necesare pentru reparaţia locomotivelor avariate şi, în acest sens, ar trebui să solicite sprijin din partea asigurătorilor. Şi automotoarele Desiro trebuie să între într-un proces de reparaţie pentru a fi utilizate. 
  
 “O schimbare a politicii de personal este absolut necesară prin atragerea tinerilor către calea ferată, însă, în acest sens, pregătirea lor va trebui să fie continuă”, consideră Măria Magdalena Grigore. 
  
 “În prezent percepţia călătorilor reflectă şi starea actuală a sistemului precum viteză redusă de circulaţie, întârzieri în trafic sau confort redus în trenuri, astfel că pasagerii se reorientează către alte moduri de transport. Consider că este nevoie de o schimbare radicală, iar asta înseamnă centrarea serviciilor feroviare de călători pentru a răspunde cât mai bine nevoilor populaţiei. Este nevoie şi de adaptarea la cerinţele pasagerilor pentru transport. Nu este în regulă să avem câte trei-patru vagoane arhipline la un tren, iar altele, dimpotrivă, mai mult goale. Vreau doar să fiu convinsă că operatorii respectă condiţiile de transport pentru călători. Degeaba ne concentrăm pe investiţii în infrastructura feroviară, dacă materialul rulant este defectuos”, a punctat Secretarul de Stat, Maria Magdalena Grigore.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările