Cum să reziliezi un contract de telefonie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Înainte de a solicita încetarea unui contract încheiat cu un furnizor de servicii de telefonie, internet sau televiziune, utilizatorii sunt sfătuiţi să verifice condiţiile de încetare din respectivul contract, sfătuieşte Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

În primul rând, atunci când solicită încetarea contractului încheiat cu un furnizor de servicii de comunicaţii electronice, utilizatorul trebuie să ţină cont de câteva aspecte, pe care trebuie să le găsească menţionate în contract:

ü  {C}dacă a expirat perioada contractuală iniţială;

ü  {C}ce penalităţi i se aplică dacă solicită încetarea contractului, iar perioada iniţială nu a expirat;

ü  {C}termenul şi modalităţile în care poate depune o cerere de încetare a contractului, precum şi termenul în care este operată efectiv încetarea contractului (de exemplu, 30 de zile de la data depunerii cererii de către utilizator).

Unii furnizori oferă posibilitatea ca solicitarea de încetare a contractului să fie adresată şi telefonic. Cu toate acestea, este mai sigur dacă cererea va fi făcută în scris şi transmisă prin poştă, cu confirmare de primire, sau dacă va fi depusă la un punct de lucru/magazin al furnizorului, iar utilizatorul va cere şi va primi un număr de înregistrare. De asemenea, trebuie luat în calcul şi faptul că, de regulă, furnizorii condiţionează procesarea cererii de încetare de returnarea echipamentelor oferite în custodie/chirie şi de plata unor eventuale datorii.

Obligaţiile furnizorilor

În plus faţă de informaţiile prevăzute în contractele încheiate cu utilizatorii, furnizorii de servicii de telefonie, internet şi televiziune de pe piaţa din România sunt obligaţi să publice pe site-urile proprii:

ü  {C}informaţii legate de încetarea contractelor încheiate cu utilizatorii, respectând, astfel, Decizia ANCOM nr.158/2015 privind obligaţiile de informare a utilizatorilor finali;

ü  {C}informaţii privind demersurile pe care utilizatorii trebuie să le facă pentru a obţine încetarea contractului;

ü  {C}adresa de e-mail, adresa poştală şi numărul de telefon/fax, la care utilizatorul poate transmite cererea de încetare a contractului;

ü  {C}formulare/cereri-tip, dacă se solicită completarea acestora, precum şi informaţii legate de modalităţile prin care utilizatorii pot intra în posesia lor, dacă este cazul;

ü  {C}informaţii legate de penalităţile care pot fi aplicate în cazul încetării anticipate a contractului, dacă astfel de penalităţi sunt percepute.

Potrivit Deciziei ANCOM nr.158/2015, toate informaţiile destinate utilizatorilor trebuie să se regăsească pe site-urile furnizorilor într-un loc uşor accesibil, prezentate într-un mod vizibil şi bine structurat.

Reclamaţii                                                              

ANCOM poate lua măsuri dacă furnizorul nu a prevăzut în contract sau pe pagina sa de internet informaţii legate de încetarea contractelor. Sesizările pot fi trimise aici

În cazul în care un furnizor nu dă curs cererii de încetare a contractului, utilizatorii se pot adresa Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite