Cum poţi afla dacă fructele şi legumele pe care le cumperi sunt româneşti şi proaspete

Cum poţi afla dacă fructele şi legumele pe care le cumperi sunt româneşti şi proaspete

Orice persoană îşi doreşte să achiziţioneze produse de calitate, pe cât posibil româneşti şi, în mod special proaspete, atunci când este vorba despre legume şi fructe.

De câteva zile, Lidl a lansat #trecipeproaspăt, o platformă de informare pentru clienţi, despre originea produselor româneşti din Piaţa Lidl. Astfel, din 20 mai, în orice magazin Lidl, românii pot afla imediat cine sunt furnizorii fructelor şi legumelor pe care le cumpără, doar scanând eticheta lădiţelor de pe rafturi. 
 
„Ca parte din măsurile de responsabilitate socială integrate în strategia de business, Lidl şi-a propus să susţină pe termen lung furnizorii locali şi să dezvolte împreună cu aceştia soluţii şi oportunităţi care în final să ofere garanţia calităţii produselor româneşti. De aceea, pentru a informa clienţii despre originea produselor autohtone din Piaţa Lidl, pe 20 mai, retailerul a lansat platforma #trecipeproaspăt.
 
Prin intermediul acesteia, românii pot vedea exact de unde provin fructele şi legumele de pe rafturile Lidl, trasabilitatea acestora –  certificarea controlului calităţii, de la plantare până când produsul e pregătit să ajungă pe farfurie, dar şi cine sunt furnizorii Lidl de legume si fructe din întreaga ţară şi ce poveşti au”, a informat compania.
 
Astfel, clienţii pot intra pe surprize.lidl.ro/piatalidl pentru a vedea informaţii despre furnizorii Lidl sau pe surprize.lidl.ro/scan pentru a scana cu telefonul mobil codul QR disponibil pe fiecare lădiţă de fructe şi legume. 
 
Ei pot afla informaţii despre fiecare produs în parte – de exemplu, ce soiuri sunt disponibile la Lidl, ce specificaţii au legumele şi fructele, cum se cultivă acestea şi când este sezonul lor sau ce proprietăţi speciale are fiecare aliment. Totodată, pentru a-i cunoaşte direct pe furnizorii Lidl, clienţii vor găsi pe site-ul dedicat câte un scurt film informativ despre fiecare în parte, în care aceştia vor prezenta produsele pe care le livrează în Piaţa Lidl, dar vor oferi şi câteva detalii despre ceea ce înseamnă să fii furnizorul retailerului.
 
„În ceea ce priveşte fructele şi legumele din Piaţa Lidl, încă de la început le-am promis românilor prospeţime, zilnică. Însă, ce mai înseamnă acest cuvânt – proaspăt, în ziua de astăzi? Ne-am propus să răspundem la această întrebare şi am lansat #trecipeproaspăt tocmai pentru ca românii să afle direct şi rapid originea prospeţimii produselor româneşti din Piaţa Lidl, dar şi ca să facă cunoştinţă cu furnizorii noştri locali.
 
Ştim cât de important este pentru români să vadă exact sursa fructelor şi legumelor din magazinele noastre, aşadar ne-am asumat acest demers de transparenţă faţă de clienţii noştri, prin care ei pot verifica rapid şi uşor de unde vin fructele ori cine livrează legumele autohtone din Piaţa Lidl.
 
Ne dorim ca prin această platformă să redescoperim adevărata prospeţime – ce înseamnă că un produs este proaspăt cules, recoltat, livrat. Astfel, invităm toţi românii care ne vizitează magazinele să intre pe surprize.lidl.ro/scan, unde pot scana codurile QR de pe lădiţe, pentru a afla împreună ce înseamnă să treci pe proaspăt în Piaţa Lidl”, a declarat Daniel Ştefănescu, membru în Consiliul de Conducere Lidl România.
 
Din dorinţa de a le oferi românilor fructe şi legume proaspete şi sigure, toţi furnizorii din Piaţa Lidl sunt certificaţi GLOBAL G.A.P. - un standard recunoscut pentru producţia globală agricolă, realizată în condiţii de siguranţă şi durabilitate. Această iniţiativă a fost începută de retailer încă din 2016, alături de Universitatea de Ştiinţe Agronomice şi Medicină Veterinară Bucureşti (USAMVB). Totodată, retailerul a implementat pentru toţi furnizorii locali, încă din 2017, Eticheta de Trasabilitate – eticheta poziţionată în cel mai accesibil loc pentru ca românii să poată vedea întregul circuit al produselor, de la producător, până în magazin. Tot de atunci, toate fructele şi legumele din Piaţa Lidl trebuie să respecte standardele de calitate şi siguranţă alimentară specifice Lidl, şi anume ca valoarea reziduului de pesticide să fie la o treime din media admisă la nivel european, iar acesta să fie folosit cât mai responsabil.
 
În plus, Lidl a continuat şi anul acesta proiectul „Cultivat în România, specific românesc”, singurul proiect de revitalizare a soiurilor româneşti de legume. Acesta este un proiect amplu de investiţie în agricultura românească, prin care Lidl contribuie la dezvoltarea sustenabilă a producătorilor români. În cadrul acestui proiect, retailerul dezvoltă diferite acţiuni pentru a sprijini furnizorii locali, precum sesiuni de audit şi consultanţă. Astfel, proiectul urmăreşte iniţiativa de a revitaliza soiurile autohtone, dar şi de a dezvolta producţii agricole sustenabile, precum producţia roşiei de Buzău #1600, pe care clienţii o găsesc în Piaţa Lidl în sezon, de acum 2 ani.
 
Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piaţa de retail alimentar din Europa. Lidl este prezent în 30 de ţări din întreaga lume şi în prezent operează aproximativ 10.500 de magazine şi peste 150 de centre logistice în 29 de ţări la nivel mondial.
 
În prezent, Lidl are aproximativ 260.000 de angajaţi, dintre care peste 5.500 în România, unde retailer-ul german are deschise peste 240 de magazine şi 4 centre logistice. Dinamismul din activităţile de zi cu zi, rezultatele durabile şi corectitudinea în cooperarea profesională construiesc mediul de lucru pentru Lidl ca angajator, peste tot pe Glob.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: