Cum va arăta tronsonul 5 al autostrăzii Sibiu-Piteşti. Va cuprinde 13 poduri, trei pasaje şi un viaduct. Când va fi gata. Imagini 3D

Cum va arăta tronsonul 5 al autostrăzii Sibiu-Piteşti. Va cuprinde 13 poduri, trei pasaje şi un viaduct. Când va fi gata. Imagini 3D

FOTO Captură video

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a publicat, vineri, primele imagini 3D cu lotul dintre Piteşti şi Curtea de Argeş al autostrăzii A1, Piteşti-Sibiu. Acolo, constructorul Astaldi din Italia a intrat în şantier.

Ştiri pe aceeaşi temă

Lotul are o lungime de 30 de kilometri, iar termenul de execuţie este de 48 de luni. Proiectul este unul amplu, care valorează 1,7 miliarde de lei şi cuprinde: 13 poduri; 3 pasaje; un viaduct; 3 noduri rutiere la Curtea de Argeş, Băiculeşti şi Bascov; 2 spaţii de servicii, câte unul pe fiecare sens, care vor fi amenajare modern; 2 parcări de scurtă durată, de-o parte şi de alta a drumului; şi 2 centre de coordonare şi întreţinere, la Bascov şi la Curtea de Argeş. Pentru acest tronson autorizaţia de construire a fost emisă în iunie.
 
Imaginile 3D, publicate de CNAIR pe pagina de Facebook, au fost realizate de Astaldi, compania care va construi tronsonul de autostradă.
 
Singurul tronson în execuţie între Sibiu şi Piteşti este Lotul 1 Sibiu - Boiţa cu o lungime de 13 km. Compania austriacă Porr a realizat deja 40% din lucrări, prin urmare la finalul anului viitor această porţiune din autostradă va fi gata.
 
Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă a anunţat la începutul lunii iulie că a fost lansată licitaţia pentru cea de-a şasea secţiune a Autostyrăzii Sibiu - Piteşti, respectiv cea pentru proiectarea conexiunii oraşului Râmnicu Vâlcea cu autostrada Sibiu-Piteşti, via DN 73C.
 
„A fost lansată licitaţia pentru proiectarea conexiunii oraşului Râmnicu Vâlcea cu autostrada Sibiu-Piteşti, via DN 73C. Aşa-numita secţiune 6 a A1 Sibiu-Piteşti este inclusă în Masterplanul General de Transport al României şi este împărţită în două segmente:
 
Primul, cu o lungime de 11 km, se întinde de la Curtea de Argeş la Tigveni. Aici sunt în plan lucrări de refacere a structurii rutiere, amplasarea unor elemente de siguranţă rutieră, montarea unui sistem modern de scurgere a apelor şi consolidări punctuale ale drumului.
 
Al doilea segment, de la Tigveni la Râmnicu Vâlcea, presupune lucrări de modernizare pentru 13 km din DN 73C şi construirea unui drum nou, de 3 km, care va face legătura între A1 şi drumul naţional”, a anunţat ministrul Transportturilor.
 
 


Iniţial erau doar 5 loturi

În toamna anului trecut, Lucian Bode, pe-atunci ministru al Transporturilor, anunţa că Guvernul plănuieşte un nou sector pentru Autostrada Sibiu – Piteşti, care să unească Râmnicu Vâlcea de Sibiu, prin Tigveni.
 
„Toată lumea vorbeşte despre 5 sectoare. Noi, Guvernul, vorbim despre 6 sectoare în ce priveşte Piteşti – Sibiu. Este vital pentru dezvoltarea acestei zone să unim Râmnicu Vâlcea de Autostrada Sibiu – Piteşti. Am decis să construim o legătură de 23 km de la nodul de la Tigveni până la Râmnicu Vâlcea”, declara atunci Lucian Bode.
 
Traseul Autostrăzii Sibiu – Piteşti este în prezent compus din următoarele sectoare, care nu trec prin Râmnicu Vâlcea, Călimăneşti şi alte staţiuni de pe Valea Oltului:
 
Lotul 1. Sibiu - Boiţa, 13,17 km
 
Lotul 2. Boiţa - Cornetu, 31,33 km
 
Lotul 3. Cornetu - Tigveni, 37,40 km
 
Lotul 4. Curtea de Argeş - Tigveni, 9,86 km
 
Lotul 5. Piteşti - Curtea de Argeş, 30,35 km
 
Lotul 6 ar fi o ramură separată care ar pleca din Râmnicu Vâlcea astfel încât să conecteze oraşul la autostrada Piteşti - Sibiu prin Tigveni, aflat la 10 kilometri de Curtea de Argeş. 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările