INTERVIU cu Cristian Erbaşu: Pământul este pentru noi cum petrolul este pentru arabi. Avem nevoie de drumuri secundare, care să susţină agricultura

INTERVIU cu Cristian Erbaşu: Pământul este pentru noi cum petrolul este pentru arabi. Avem nevoie de drumuri secundare, care să susţină agricultura

Cristian Erbaşu. FOTO: spatiulconstruit.ro

„Pamantul este pentru noi asa cum petrolul este pentru arabi!”, sustine Cristian Erbasu, unul dintre cei mai importanti antreprenori din Romania cu afaceri in domeniul constructiilor, care, incepand de anul trecut a intrat pe un nou segment de piata dupa ce a lansat brandul Erbalact, specializat in productia de lactate.

Ştiri pe aceeaşi temă

Cristian Erbasu este de parere ca atentia autoritatilor din Romania ar trebui indreptata si spre drumurile secundare – drumuri nationale, drumuri judetene si drumuri comunale – care creeaza legaturi cu orasele si zonele rurale mai mici, si care, la randul lor, pot favoriza agricultura, unul dintre cele mai mari pariuri ale Romaniei din ultimii ani.
 
“Trebuie luate in calcul si retelele mici si mijlocii de drumuri, iar utilizarea vechilor retele, facute cu multi ani in urma, nu este potrivita. Avem nevoie si de alte drumuri. (...) Investitiile derulate pana acum s-au facut exclusiv pe nevoi imediate, nu pe ideea de a dezvolta turism sau agricultura. Observam acele drumuri secundare utilizate in agricultura, din statele europene dezvoltate – unde merg doar utilajele agricole, drumuri pe care se dezvolta irigatiile, partea electrica. Trebuie gandite si integrate. Cel mai valoros pentru noi este pamantul, care pentru noi cum este petrolul pentru arabi. In urma cu cativa ani agricultura nu era un pariu. La nivel global se cere tot mai multa hrana. Noi ne aflam intr-o zona a Europei unde se cere si exista hrana de calitate (bio/eco) – terenul nostru este inca sanatos – si poate fi foarte bine utilizat in aceste scopuri”, a declarat pentru wall-street.ro – antreprenorul roman.
 
Cristian Erbasu apreciaza ca avem nevoie de o strategie de conectare a drumurilor judetene, comunale si nationale cu noile artere care se contruiesc.
 
“Exista riscul ca noile proiecte de autostrazi sa aiba un trafic foarte scazut. Vor merge tirurile internationale, dar populatia Romaniei nu le va putea folosi la potentialul real. (...) Nu s-a facut un studiu de trafic. Este posibil ca aceste proiecte sa nu antreneze potentialul economic al Romaniei in totalitate si ne putem trezi ca abia peste 15 ani sa putem ajunge la traficul previzionat de studiile initiale”, a completat omul de afaceri.
O explicatie pentru care s-a ajuns in aceasta situatie tine in principal de o strategie care nu a vizat o dezvoltare a industriei, sustine Erbasu.
 
“Sunt sosele care nu duc nicaieri. Vom avea nevoie de 10 ani ca sa ducem la bun sfarsit un proiect daca nu luam in calcul ca jumatate din populatia tarii locuieste la sat, in zona rurala. Chiar daca pentru constructori astfel de proiecte nu par viabile, in final balanta veniturilor este echilibrata. (...) Soselele fara legatura nu vor fi eficiente”.
 
Piata constructiilor da semne de revenire: “Alegerile electorale sunt artificiale pentru industria de profil”
 
Piata constructiilor da usoare semne de revenire, in special datorita proiectelor de infrastructura care au fost deblocate in acest an, iar tendinta arata o usoara panta optimista, a mai spus Cristian Erbasu pentru wall-street.ro
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările