Cristian Bucur, directorul tehnic al RAR, despre măsurile luate în scandalul Volkswagen: După 7 octombrie vor fi rechemări de maşini în service

Cristian Bucur, directorul tehnic al RAR, despre măsurile luate în scandalul Volkswagen 

Măsurile luate de statul român în cazul Volkswagen au fost detaliate de către Cristian Bucur, la Adevărul Live. Oficialul a explicat care este diferenţa între testele care sunt efectuate la omologare şi cele de la ITP.

Ştiri pe aceeaşi temă

 
 

Iată principalele declaraţii are oficialului RAR:

** Maşinile afectate sunt: Golf din familia "6", Passat din familia "7" şi Tiguan prima generaţie. Motorizări: 1.2, 1.6 şi 2.0

** Spre sfârşitul lunii octombrie vom afla ce vor face reprezentanţii din România ai Volkswagen, 7 octombrie fiind un termen la care Ministerul Transporturilor din Germania va comunica măsurile pe care le va adopta

** Eventualele intervenţii tehnice - modificarea softului sau a unor elemente de hardware - se vor face exclusiv pe cheltuiala producătorului

** Deţinătorii de astfel de vehicule nu vor avea nicio problemă, nu-i va opri nimeni pe stradă, chiar ITP-ul se va face fără probleme

** Vom face un "tur de masă" şi îi vom întreba şi pe alţi producători dacă au astfel de probleme

** Obligativitatea de a recunoaşte un tip auto derivă dintr-o directivă. Atât noi, în România, cât şi autoritatea din Germania avem un dispozitiv standard de verificare

** La orice maşină apar diferenţe între ce scrie în cartea tehnică şi ce e în realitate, referitor şi la noxe, dar şi la consum, însă diferenţele ar trebui să nu fie foarte mari. În cazul VW se constată o intenţie de a modifica datele referitoare la noxe. Acum lucrăm la noi normative, pentru a se limita astfel de diferenţe

** Sunt 105.303 maşini echipate cu acest tip de motoare în România

** Rechemarea va începe imediat după ce reprezentantul VW în România va afla calendarul de acţiuni concrete de întreprins, de la firma producătoare, respectiv după data de 7 octombrie

** În România, vechimea medie a parcului auto este de 13,5 ani; în UE, media este de 7-8 ani

** În ţara noastră circulă în total aproape 8 milioane de autovehicule, din care 5 milioane sunt autoturisme

** Există diferenţe şi între consumul declarat în cartea tehnică şi cele din realitate, se poate face o analogie cu ce discutăm acum despre noxe. Se fac inclusiv trucuri de laborator, dar acestea nu pot fi depistate decât, tot aşa, la nivelul omologării

** Sunt diferenţe inclusiv între ceea ce ne afişează bordul, în timpul mersului, faţă de consumul real, nu doar între ceea ce scrie în cartea tehnică şi ce e în realitate. Ar fi interesant să se vadă şi consumul instantaneu, de exemplu în momentele unei acceleraţii puternice se trece şi de 20 la sută

** Cele mai frecvente defecţiuni întâlnite la verificările RAR sunt legate de sistemele de iluminare-semnalizare, parbrize sau oglinzi fisurate şi la sistemele de frânare. Gradul de respingere a autovehiculelor după verificările ITP este în prezent de 17,4%.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările