Cristian Bucur, directorul tehnic al RAR, despre măsurile luate în scandalul Volkswagen: După 7 octombrie vor fi rechemări de maşini în service

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cristian Bucur FOTO Eduard Enea
Cristian Bucur FOTO Eduard Enea

Măsurile luate de statul român în cazul Volkswagen au fost detaliate de către Cristian Bucur, la Adevărul Live. Oficialul a explicat care este diferenţa între testele care sunt efectuate la omologare şi cele de la ITP.

Iată principalele declaraţii are oficialului RAR:

** Maşinile afectate sunt: Golf din familia "6", Passat din familia "7" şi Tiguan prima generaţie. Motorizări: 1.2, 1.6 şi 2.0

** Spre sfârşitul lunii octombrie vom afla ce vor face reprezentanţii din România ai Volkswagen, 7 octombrie fiind un termen la care Ministerul Transporturilor din Germania va comunica măsurile pe care le va adopta

** Eventualele intervenţii tehnice - modificarea softului sau a unor elemente de hardware - se vor face exclusiv pe cheltuiala producătorului

** Deţinătorii de astfel de vehicule nu vor avea nicio problemă, nu-i va opri nimeni pe stradă, chiar ITP-ul se va face fără probleme

** Vom face un "tur de masă" şi îi vom întreba şi pe alţi producători dacă au astfel de probleme

** Obligativitatea de a recunoaşte un tip auto derivă dintr-o directivă. Atât noi, în România, cât şi autoritatea din Germania avem un dispozitiv standard de verificare

** La orice maşină apar diferenţe între ce scrie în cartea tehnică şi ce e în realitate, referitor şi la noxe, dar şi la consum, însă diferenţele ar trebui să nu fie foarte mari. În cazul VW se constată o intenţie de a modifica datele referitoare la noxe. Acum lucrăm la noi normative, pentru a se limita astfel de diferenţe

** Sunt 105.303 maşini echipate cu acest tip de motoare în România

** Rechemarea va începe imediat după ce reprezentantul VW în România va afla calendarul de acţiuni concrete de întreprins, de la firma producătoare, respectiv după data de 7 octombrie

** În România, vechimea medie a parcului auto este de 13,5 ani; în UE, media este de 7-8 ani

** În ţara noastră circulă în total aproape 8 milioane de autovehicule, din care 5 milioane sunt autoturisme

** Există diferenţe şi între consumul declarat în cartea tehnică şi cele din realitate, se poate face o analogie cu ce discutăm acum despre noxe. Se fac inclusiv trucuri de laborator, dar acestea nu pot fi depistate decât, tot aşa, la nivelul omologării

** Sunt diferenţe inclusiv între ceea ce ne afişează bordul, în timpul mersului, faţă de consumul real, nu doar între ceea ce scrie în cartea tehnică şi ce e în realitate. Ar fi interesant să se vadă şi consumul instantaneu, de exemplu în momentele unei acceleraţii puternice se trece şi de 20 la sută

** Cele mai frecvente defecţiuni întâlnite la verificările RAR sunt legate de sistemele de iluminare-semnalizare, parbrize sau oglinzi fisurate şi la sistemele de frânare. Gradul de respingere a autovehiculelor după verificările ITP este în prezent de 17,4%.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite