Creditul personalizat - o noua modalitate de a cumpara electrocasnice in rate

0
Publicat:
Ultima actualizare:

* Dobanda, avansul si termenul de rambursare a creditului sunt negociabile in functie de venitul solicitantului * Noul tip de credit va fi introdus din aceasta luna si va fi derulat prin institutii financiare si banci din strainatate

Normele prudentiale privind creditul de consum adoptate de BNR si care au intrat de ieri in vigoare au determinat marile lanturi de electronice si electrocasnice sa se gandeasca la alternative pentru clientii acestora. Noile norme restrictioneaza accesul la creditele de consum pentru o categorie larga de populatie si potrivit reprezentantilor retelelor de magazine acest lucru va avea impact direct asupra vanzarilor. Pentru a diminua cat mai mult influenta negativa a normelor de creditare impuse de BNR, se are in vedere introducerea de catre comerciantii de electronice si electrocasnice a unui nou tip de credit, respectiv creditul personalizat. Diferenta dintre un credit obtinut prin orice banca si creditul personalizat este aceea ca in cazul creditului obisnuit, dobanda sau avansul sunt aceleasi pentru toti solicitantii, in timp ce, in cazul creditului personalizat, dobanda si avansul sunt stabilite diferentiat pentru fiecare solicitant in parte. Pentru a stabili dobanda, perioada de rambursare a creditului, precum si avansul pe care solicitantul trebuie sa-l plateasca pentru bunul respectiv se ia in calcul atat venitul acestuia, dar si daca acesta are in derulare si alte credite. "Acest sistem este foarte avantajos pentru clientii care nu pot face fata noilor cerinte de contractare a unui credit. In plus este o practica des intalnita si in strainatate si suntem convinsi ca va avea mare succes si la noi. Pentru a usura impactul normelor asupra consumatorului ne gandim la fel de fel de solutii. Principalul avantaj al acestui tip de credit este flexibilitatea in alegerea variantei de creditare in functie de conditiile concrete de eligibilitate ale solicitantului, oferind consiliere prin personal specializat pentru alegerea celei mai bune variante de creditare, cum ar fi de exemplu creditare si dobanda in functie de venit", mai spune sursa citata. Pentru derularea acestui tip de credit, retelele de magazine care comercializeaza bunuri de larg consum vor incheia parteneriate cu diverse institutii de finantare si chiar cu banci din strainatate. Creditul personalizat va fi introdus in unele retele de magazine incepand cu aceasta luna.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite