Consiliul Concurenţei, despre situaţia de la Metrou: Problema este că e un monopol lipsit de orice control

Consiliul Concurenţei, despre situaţia de la Metrou: Problema este că e un monopol lipsit de orice control

Foto: Consiliul Concurenţei

Metroul din Bucureşti este un monopol lipsit de orice control, plătit de întreaga populaţie a ţării, iar Consiliul Concurenţei a solicitat Metrorex o analiză a costurilor şi separarea activităţii de transport public de celelalte activităţi comerciale, a afirmat, luni, Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.

Ştiri pe aceeaşi temă

"Problema la metrou este că e un monopol lipsit de orice control. Oamenii ăia, până acum, puteau să-şi pună orice costuri credeau ei, nimeni nu le limita costurile, ce salarii credeau ei, rezulta o notă de plată şi se duceau cu nota de plată la stat. Nu creşteau (preţurile - n.r.) ca să nu supărăm populaţia şi atunci gaura asta, care era nelimitată, era prezentată statului, iar statul o plătea. E un fel de a spune că statul o plătea, că statul nu are niciun ban al lui, statul nu poate să plătească decât luând din banii cetăţenilor", a subliniat preşedintele Consiliului Concurenţei, potrivit Agerpres.
 
În cadrul evenimentului online PRIA Competition 2021, Chiriţoiu a transmis că, autoritatea de concurenţă a aprobat noul contract al Metrorex şi al Ministerului Transporturilor privind acordarea subvenţiilor doar cu condiţia realizării unei analize a costurilor.
 
Chiriţoiu consideră că este o ironie faptul că metroul din cel mai bogat oraş al ţării este plătit din banii populaţiei din întreaga ţară.
 
"Deci restul de 18 milioane de români plătesc ca cei mai bogaţi români, bucureştenii, să aibă metrou. Şi dacă ar fi fost plătit doar de către bucureşteni, nu şi de restul României, tot nu e în regulă să am o companie care doar vine cu note de plată. Şi nu există un control al acelor costuri", a precizat Chiriţoiu.
 
Conform reprezentantului Consiliului Concurenţei, metroul de la noi trebuie să se compare cu alte metrouri, pentru a vedea care sunt cheltuielile la noi, ţinând cont de costurile de la noi şi de preţul forţei de muncă din România. 
 
”Trebuie să vedem care sunt costurile rezonabile. Să existe o metodologie de calcul în care spunem cam cât ar trebui să coste călătoria cu metrou şi, în fine, este o decizie politică cât luăm din bilete şi cât plătim ca subvenţie, dar măcar costul acesta total, cât consumă compania, nu poate fi nelimitat, trebuie să existe o metodologie clară de estimare a costurilor rezonabile", a susţinut Chiriţoiu.
 
Totodată, Consiliul Concurenţei a cerut separarea activităţii de servicii publice de metrou şi şi cea de activităţi comerciale, pentru a exista o evidenţă separată a lor, a adăugat el.
 
Circulaţia trenurilor de metrou a fost blocată vineri, 26 martie, de un protest spontan al unor reprezentanţi ai sindicatului USLM în staţia Piaţa Unirii, aceştia coborând în tunel, pe calea de rulare, şi împiedicând pornirea la timp, conform programului normal, a trenurilor de pasageri. 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările