
Companiile pot acţiona coordonat în actuala situaţie de criză generată de pandemia de coronavirus, astfel încât să evite deficitul de produse esenţiale şi să asigure o distribuţie echilibrată a acestora, a transmis luni autoritatea de concurenţă, scrie Agerpres.
„De exemplu, comercianţii cu amănuntul îşi pot
coordona atât transporturile de marfă, pentru a asigura aprovizionarea de
produse de bază din toate domeniile, cât şi livrările la domiciliu pentru
persoanele care nu îşi pot părăsi locuinţele. De asemenea, companiile trebuie
să se asigure că produsele lor sunt disponibile la preţuri competitive”, susţin
reprezentanţii Consiliului Concurenţei.
În acest context, administratorii platformelor
de comerţ online pot impune măsuri pentru limitarea creşterilor nejustificate
ale preţurilor pentru produsele şi serviciile de bază. De asemenea, legislaţia
în domeniul concurenţei permite producătorilor să stabilească preţuri maxime
pentru produsele lor, ceea ce ar putea fi util pentru a limita creşterea
nejustificată a preţurilor la nivelul distribuţiei.
„Consiliul Concurenţei urmăreşte foarte atent
comportamentul companiilor şi atrage atenţia că nu va ezita să ia măsuri în
cazul în care acestea se angajează în practici abuzive (cum ar fi stabilirea
preţurilor excesive) sau de tip cartel”, avertizează reprezentanţii
instituţiei.
Aceste acţiuni ale Consiliului Concurenţei
sunt în concordanţă cu politica comună, adoptată de Comisia Europeană şi
Autorităţile Naţionale de Concurenţă prin Reţeaua Europeană de Concurenţă
(European Competition Network - ECN), privind aplicarea regulilor de concurenţă
în timpul crizei provocate de Coronavirus.
Potrivit sursei citate, în cazul în care
companiile au îndoieli cu privire la compatibilitatea unor iniţiative cu
legislaţia în domeniul concurenţei, acestea pot contacta Autoritatea de
Concurenţă.
Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos: