Consiliul Concurenţei anunţă că lansează  Monitorul preţurilor la alimente pe 15 octombrie. Vor putea fi comparate preţurile a peste 30.000 de sortimente

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Preşedintele Consiliului Concurenţei Bogdan Chiriţoiu a anunţat sâmbătă că pe 15 octombrie va fi lansat Monitorul preţurilor la alimente. Cu ajutorul acestuia, consumatorii vor putea compara preturile a 30.000 de sortimente în lanţurile de magazine din România.

Chiriţoiu a explicat că Monitorul va fi asemănător cu comparatorul pe carburanţi şi că va putea fi accesat şi de pe telefon, prin intermediul unei aplicaţii.

„Comparatorul preţurilor pentru alimente va fi lansat pe 15 octombrie. El este similar cu comparatorul pe carburanţi pe care l-am lansat în iunie şi care a mers bine. Similar în ce sens? Soluţie tehnică identică, deci poate fi accesat atât de pe un desktop, un laptop, cât şi de pe un telefon mobil prin intermediul unei aplicaţii care poate fi descărcată. Consumatorii vor putea să compare preţul unui coş de produse, deci produsele care îi interesează pe ei le bagă într-un coş şi pot să compare preţul la orice magazin din oraş - orice magazin din ţară, dar o să îi intereseze bănuiesc oraşul în care locuiesc”, a declarat Chiriţoiu, citat de Agerpres.

Acesta a mai adăugat că în Monitor vor putea fi comparate 30.000 de produse de pe rafturile lanţurilor de magazine din România

„Vor fi toate magazinele, de asta este un proiect foarte complicat, pentru că sunt prinse toate magazinele lanţurilor prezente în România şi care acoperă peste jumătate din vânzările de produse alimentare din ţară şi, de asemenea, avem toate produsele. Deci, toate magazinele şi toate produsele. În total avem 30.000 de sortimente care sunt prezente în acest comparator de preţuri. Omul îşi alege din cele 30.000 de produse care îl interesează şi le pune în coş”, a adăugat preşedintele Consiliului Concurenţei.

Chiriţoiu a mai explicat că prin introducerea Monitorului se aşteaptă că locurile în care există preţuri foarte mari acestea se scadă, în caz contrar retailerul riscând să piardă clienţi.

„În loc să te deplasezi, să mergi din magazin în magazin să compari preţurile, poţi să o faci de la tine de acasă, poţi să economiseşti în felul acesta timp şi aşteptarea noastră este faptul că, fiind mai uşor pentru consumator să compare preţurile, acest lucru va face ca retailerii să fie obligaţi să reducă preţurile spre nivelul celor care au preţuri mai mici, pentru că altfel vor pierde clienţi. Asta este aşteptarea noastră”, a mai spus acesta.

La sfârşitul lunii decembrie 2018, Consiliul Concurenţei a semnat un contract cu firma Maguay pentru „Monitorul preţurilor pentru alimente”, contractul având o valoare de 1,42 milioane de lei. Atât platforma web cât şi aplicaţiile mobile vor oferi multiple facilităţi de căutare, sortare şi filtrare a datelor.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite