Companiile româneşti au investit în digitalizare în timpul pandemiei. Ce sume au alocat antreprenorii acestui domeniu

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Circa 45% dintre companiile româneşti au făcut investiţii în digitalizare în timpul pandemiei, arată un studiu realizat de producătorul de software CIEL România.

Potrivit sursei citate, în peste jumătate din cazuri (61,2%) sumele alocate automatizării proceselor au fost de sub 1.000 de euro, în restul situaţiilor sumele fiind cuprinse între 1.000 şi 3.000 de euro (27.2%) şi peste 3.000 de euro (11.6%).

„Se observă o creştere, în condiţiile în care ultimul raport DESI (Digital Economic and Society Index) comunicat de Comisia Europeană, în iunie 2020, plasa România pe locul 26 din cele 28 de state membre UE la capitolul digitalizare atât în sistemul public, cât şi cel privat.

Raportul susţinea totuşi că ţara noastră are un potenţial uriaş la acest capitol, dar că digitalizarea României trebuie să înceapă cu informarea şi educaţia jucătorilor relevanţi.”, precizează specialiştii.

În acest context, Roxana Epure, Managing Partner CIEL România, a transmis: „Mulţi antreprenori români au rămas cu senzaţia că trebuie să facă credite la bancă pentru a-şi digitaliza afacerea, dar dotarea cu soluţii software este foarte accesibilă. 

Contrar preconcepţiilor, investiţiile în astfel de softuri nu sunt deloc scumpe. Pornesc de la 100 de euro pe an, iar antreprenorii câştigă ore bune în plus pentru fiecare angajat. Dacă îţi oferi mai mult timp, prin delegarea unor sarcini repetitive, poţi câştiga libertatea de a identifica alte oportunităţi pentru a-ţi conduce afacerea spre succes. 

Viitorul aparţine companiilor digitalizate, mai ales în contextul în care munca parţială de acasă devine o normalitate, iar pe piaţă şi-au făcut loc noi modele de business."

Autorii analizei precizează că, automatizarea în soft este o funcţionalitate care dă rezultate (lipsite de erori) mult mai rapid, în comparaţie cu munca fizică. 

„Cu toate acestea, o bună parte dintre antreprenorii români se sperie când aud termeni tehnici, precum sisteme ERP, softuri de gestiune, contabilitate, e-commerce, şi aşa mai departe. Astfel de produse software nu fac, însă, altceva decât să uşureze activitatea antreprenorilor, prin preluarea sarcinilor repetitive ale angajaţilor, cum ar fi calculele de costuri, trimiterea de facturi şi extrase bancare, generarea de rapoarte etc.”, explică sursa citată.

„Echiparea cu soft înseamnă o economie de timp foarte mare pentru că softul poate să facă lucruri în locul tău sau al echipei tale. Industria software nu îşi propune să înlocuiască forţa de muncă umană, ci să rezolve o serie de probleme existente. Echipele operaţionale nu fac faţă întotdeauna taskurilor zilnice, în timp ce clienţii se plâng de servicii precare.

Când spunem digitalizare, vorbim despre facturi generate automat şi trimise printr-un singur click, expedierea de oferte către clienţi, notificări de întârzieri ale plăţilor, actualizări ale stocurilor şi bazelor de date şi multe altele. Desigur, poţi face toate aceste lucruri şi de unul singur, dar dacă stai şi calculezi timpul de lucru alocat, automatizarea reprezintă un mare câştig. Mai ales că toată lumea se plânge de lipsa de resurse umane", spune Roxana Epure.

Conform specialiştilor, automatizările îi degrevează pe antreprenori de sarcinile repetitive şi le fluidizează activitatea. 

Concret, reduc timpul efectiv de muncă, prin realizarea de operaţiuni multiple într-un timp mai scurt şi elimină greşelile umane care pot afecta afacerea şi oferă mai mult control şi predictibilitate.

Alte mari avantaje ale automatizărilor sunt reprezentate de reducerea nivelului de stres şi creşterea productivităţii angajaţilor pe alte segmente cheie şi business development. 

De asemenea, şi rata de retenţie a clienţilor este mai mare, în timp ce datele şi rapoartele îi ajută pe antreprenori să ia decizii corecte şi sigure.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite