Comisia Europeană: Propunerile alternative la acciză trebuie să aibă acelaşi impact bugetar

Comisia Europeană: Propunerile alternative la acciză trebuie să aibă acelaşi impact bugetar

Transportatorii protestează împotriva accizei suplimentare de 7 eurocenţi pe litru, pe care Guvernul vrea să o introducă din 2014

Alternativele pe care le propune România în locul accizei de 7 eurocenţi la motorină trebuie să aibă acelaşi impact bugetar ca această taxă, a declarat, marţi, purtătorul de cuvânt al CE, Simon O’Connor.

„Sperăm că se va putea ajunge la un acord în România cât mai curând posibil şi pot spune că suntem pregătiţi să analizăm orice propuneri alternative favorabile creşterii economice, cu un impact bugetar echivalent şi de o calitate echivalentă cu cele stabilite iniţial“, a precizat purtătorul de cuvânt al comisarului Olli Rehn.
 
Guvernul intenţionează să aplice acciza de 7 eurocenţi doar la benzină şi să amâne introducerea acestei taxe la motorină pentru o perioadă de trei luni, interval în care să fie căutate soluţii, a anunţat, luni, premierul Victor Ponta.
 
El a precizat că ministrul delegat pentru Buget, Liviu Voinea, a plecat la Bruxelles pentru a discuta cu oficialii Comisiei Europene despre această temă, având consultări şi cu Fondul Monetar Internaţional.
 
Preşedintele Traian Băsescu a declarat, luni, că a luat notă de declaraţia premierului Victor Ponta şi de informarea pe care i-a făcut-o acesta anterior anunţului că este dispus să renunţe la acciza pe motorină, arătând că nu este un lucru care să îl satisfacă, dar demonstrează că se poate „construi un dialog“ în continuare.
 
Mai puteţi citi:
 
Veniturile bugetare colectate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) în primele unsprezece luni totalizează 159,594 miliarde de lei, reprezentând 100,07% din programul de încasări comunicat de Ministerul Finanţelor şi o depăşire cu 3,67% faţă de nuvelul înregistrat în aceeaşi perioadă din 2012, scrie Mediafax.
 
Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) îşi exprimă, într-un comunicat, „îngrijorarea în legătură cu efectele pe care le-ar putea avea recenta grevă declanşată a transportatorilor“. AMRCR avertizează că prelungirea acestei greve „va avea un impact atât asupra operaţiunilor marilor reţele comerciale, cât şi asupra consumatorilor, care nu se vor mai putea aproviziona în condiţii de normalitate“.

 

Cu ce-i momeşte Guvernul pe benzinari ca să nu crească preţul carburanţilor în urma introducerii accizei de 7 eurocenţi pe litru

Guvernul negociază cu reprezentanţii companiilor petroliere scăderea cotei de biocarburant care ar trebui majorată, conform legii, începând cu anul viitor la benzină şi amânarea întregului calendar în care această cotă urmează să crească semnificativ în următorii ani. Propunerile vin în contextul în care Executivul încearcă să convingă benzinarii să nu majoreze preţul carburanţilor ca urmare a introducerii accizei de 7 eurocenţi pe litru.

Board-ul FMI va discuta în luna martie acordul cu România. Acciza la carburanţi oricum creşte de la 1 ianuarie pentru că ordonanţa este în vigoare

Board-ul Fondului Monetar Internaţional (FMI) se va reuni, cel mai probabil, în luna martie pentru a discuta pe tema acordului cu România, după ce o misiune a instituţiei financiare se va afla în luna ianuarie la Bucureşti, întrucât nu poate analiza scrisoarea de intenţie şi memorandumul fără semnătura preşedintelui ţării.
 
Ministrul pentru Buget, Liviu Voinea, a justificat creşterea accizei la carburanţi ca factor de combatere a scăderii cererii, care ar provoca prăbuşirea preţurilor (deflaţia). Replica băncii centrale: acest pericol nu există.

Palavra lui Palada. Surprize cu accize. Despre o fenomenală inginerie fiscală

Nu credeam să regretăm atât de rapid tăcerile solemne ale lui Andrei Zaharescu. Noul purtător de cuvânt al Guvernului, Mirel Palada, are o limbariţă pe măsura tăcerilor celuilalt. Dacă însă îi distilăm bine de tot diareea verbală, observăm că purtătorul de cuvânt îşi respectă milimetric fişa postului. Realmente, omul poartă cu sine un singur cuvânt: propagandă.
 
„Adevărul” vă prezintă denumirea corectă şi destinaţia exactă ale celor 7 eurocenţi pe litrul de combustibil pe care îi vom plăti de la 1 ianuarie 2014.
 
Creşterea accizelor şi impunerea uneia supimentare de 7 eurocenţi pe litrul de carburanţi vin în contextul pericolului deflaţiei, care se manifestă în toată Europa, inclusiv în Germania, a declarat Liviu Voinea, ministrul delegat pentru Buget.
 
Preşedintele Traian Băsescu i-a cerut premierului Victor Ponta să renunţe la acciza pe combustibil şi a venit cu o soluţie: mai puţini bani de la bugetul de stat pentru baronii locali şi o mai bună utilizare a fondurilor europene care le revin. “Adevărul” a analizat propunerea făcută de şeful statului şi modul în care poate fi pusă în practică.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: