CNSC a cerut la DNA informaţii privind licitaţia pentru trenurile de metrou. Contestaţiile Astra Vagoane şi Alstom nu pot fi judecate

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Lucrătorii metroului bucureştean au fost nevoiţi să pilească peroanele unor staţii după ce precedentele trenuri livrate de CAF nu încăpeau
Lucrătorii metroului bucureştean au fost nevoiţi să pilească peroanele unor staţii după ce precedentele trenuri livrate de CAF nu încăpeau

Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC) a primit două contestaţii la licitaţia pentru achiziţia de trenuri noi la metrou, dar nu le poate soluţiona până când nu va primi de la Direcţia Naţională Anticorupţie (DNA) un răspuns în privinţa unei eventuale anchete realizate de către procurori.

Astra Vagoane Călători, deţinută de omul de afaceri Valer Blidar, şi grupul francez  Alstom au contestat, la finele lunii martie, licitaţia organizată de Metrorex pentru cumpărare a 51 trenuri noi destinate Magistralei 5. Aceasta a fost atribuită  companiei spaniole CAF.

„Autoritatea contractantă, în cazul nostru Metrorex, a solicitat suspendarea soluţionării cauzei de către CNSC deoarece există pe rolul DNA o plângere penală sau o cercetare sau o urmărire penală, cu privire la procedura de achiziţie publică în cauză. Noi am solicitat DNA să ne comunice dacă există sau nu începerea urmăririi penale. Când vom primi un răspuns, vom analiza şi ne vom pronunţa în consecinţă. Deocamdată nu ştim care va fi răspunsul“, a declarat, miercuri, Lehel-Lorand Bogdan, preşedintele CNSC, răspunzând unor întrebări pe această temă.

Termenul de soluţionare a celor două contestanţii este de 20 de zile, dar procedura nu poate fi lansată în lipsa unui răspuns din partea DNA. Solicitarea către Direcţia Naţională Anticorupţie a fost transmisă înainte de sărbătorile de Paşte, a mai spus reprezentantul instituţiei, potrivit Mediafax.

Licitaţia cu o valoare estimată de aproximativ 440 milioane euro, cu TVA, vizează achiziţia a minim 43 şi maxim 51 de trenuri pentru Magistrala 5 Drumul Taberei - Pantelimon, cu 258, respectiv 306 vagoane, printr-un acord-cadru cu până la patru contracte subsecvente.

Pentru acest contract, Metrorex a primit la 15 octombrie oferte din partea Astra Vagoane Călători (1,14 miliarde lei), Alstom Transport (322,2 milioane euro), CAF (309,3 milioane euro), CSR din China (272,3 milioane euro) şi Pesa din Polonia (1,5 miliarde lei). Sumele nu includ TVA.

Presa a relatat în luna martie că procurorii DNA au făcut percheziţii la Metrorex, fiind suspectate fapte de corupţie în cazul licitaţiei pentru cumpărarea trenurilor.

Contractul estimat la 1,556 miliarde lei fără TVA va fi finanţat dintr-un credit extern de la BEI, garantat de stat, şi bani de la buget, potrivit anunţului de participare lansat la jumătatea anului trecut de Metrorex.

Anterior, CAF a mai primit, în anul 2011, o comandă de garnituri de metrou din partea Metrorex, acestea sosind cu întârziere. Acestea au declanşat un întreg scandal, după ce a fost necesară pilirea unor peroane din staţiile de metrou, ca urmare a faptului că trenurile nu încăpeau.

Mai puteţi citi:

[<a href="//storify.com/phradamon666/metrorex" target="_blank">View the story "metrorex" on Storify</a>]

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite