CNADNR reziliează contractul cu "regii asfaltului" după ce le-a plătit 75% din bani. Câţi bani mai are CNADNR în acest an pentru Ploieşti-Moara Vlăsiei

Regii asfaltului, Dorinel Umbrărescu, Dan Besciu şi Costel Căşuneanu, au fost goniţi de pe autostrada Ploieşti-Moara Vlăsiei după ce au încasat circa 75% din valoarea contractului, respectiv 671 milioane lei, au declarat pentru adevarul.ro reprezentanţi ai Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR).

Ştiri pe aceeaşi temă

Consorţiul format din firmele româneşti UMB Spedition, Euroconstruct Trading 98 şi PA&CO a încasat de la începutul lucrărilor, în 2007, şi până în prezent 671 milioane lei. Potrivit reprezentanţilor CNADNR, nu mai există datorii către aceste firme.

Valoarea totală iniţială a contractului de era de 702,5 milioane de lei, însă, în 2009, s-a decis majorarea acesteia la 883,7 milioane de lei.

Conform datelor remise de CNADNR către adevarul.ro în ianuarie, Compania achitase contructorilor români, până la data de 31 decembrie 2010, circa 575,8 milioane lei şi mai avea de plătit datorii de 66,2 milioane lei.

Suma prevăzută  în buget pentru acest proiect, în 2011, era de 178,2 milioane lei.  Astfel că, după achitarea datoriei, CNADNR mai are în buget, în acest an, pentru construcţia tronsonului de autostradă Ploieşti-Moara Vlăsiei doar circa 83 de milioane de lei.

Date:

178.200.000 milioane lei - suma bugetată în 2011 pentru proiectarea şi construcţia tronsonului de autostradă Ploieşti-Moara Vlăsiei

671.121.468 milioane lei - suma decontată de CNADNR de la începutul lucrărilor


CNADNR a decis rezilierea contractului

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a decis rezilierea contractului de proiectare şi execuţie a tronsonului de autostradă Ploieşti-Moara Vlăsiei încheiat cu firmele SC Spedition UMB SRL, SC Pa&Co  International SRL, SC Euroconstruct Trading 98 SRL, SC Tehnostrade SRL, deoarece constructorii au abandonat lucrările între kilometri 46+500 şi 48+200, în urmă cu mai bine de 16 luni, ceea ce reprezintă o încălcare gravă a contractului.

"Măsura a fost luată având în vedere întârzierea firmelor menţionate în îndeplinirea obligaţiilor contractuale privind activitatea de proiectare şi execuţie, slaba mobilizare a echipamentelor în şantier precum şi lipsa unui program de lucrări coerent care să demonstreze capacitatea tehnică şi organizatorică de a finaliza lucrările în termenul prevăzut", se arată într-un comunicat al CNADNR.

Totodată, Compania de Autostrăzi susţine că s-a cerut majorarea fondurilor alocate acestui proiect. Află aici cu cât.

"Totodată, deşi costurile acestui contract au crescut deja semnificativ, Antreprenorul solicită în continuare majorări de preţ pe care CNADNR nu le poate acorda, având în vedere legislaţia în vigoare", se arată în comunicatul CNADNR.

Compania estimează că într-o lună va finaliza revizuirea proiectului şi pregătirea documentaţiei de atribuire pentru lansarea unei noi licitaţii.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările