CNADNR plăteşte 20,34 milioane de lei pentru revizuirea unui studiu de fezabilitate pentru mai multe tronsoane din Autostrada Bucureşti-Braşov

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Proiectul are ca scop realizarea Autostrăzii Comarnic - Braşov, la care se adaugă reabilitarea DN 73B
Proiectul are ca scop realizarea Autostrăzii Comarnic - Braşov, la care se adaugă reabilitarea DN 73B

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a lansat o licitaţie deschisă pentru atribuirea unui contract de revizuire a studiului de fezabilitate pentru mai multe tronsoane din Autostrada Bucureşti - Braşov şi pentru reabilitarea DN 73B, urmând să plătească 20,34 milioane de lei, sumă care include şi TVA.

Durata contractului va fi de 12 luni de la data de începere a contractului, din care şase luni pentru revizuirea studiului de fezabilitate şi şase luni de asistenţă acordată beneficiarului. Valoarea fără TVA a contractului este de 16,4 milioane de lei.

Termenul limită de depunere a ofertelor este 15 septembrie, ora 10:00, urmând ca acestea să fie deschise în aceeaşi zi, două ore mai târziu.

Proiectul are ca scop realizarea Autostrăzii Comarnic - Braşov, respectiv sector Comarnic - Predeal, kilometrii 115-300 de metri, kilometrii 114 -800 de metri şi sector Predeal - Cristian, kilometrii 146-800 de metri şi kilometrii 162-300 de metri, la care se adaugă reabilitarea DN 73B, în vederea asigurării infrastructurii de bază necesară cererii de transport în creştere, se arată într-un comunicat al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).

DN 73B face legătura între localităţile Ghimbav şi Cristian, ambele în judeţul Braşov.

Investiţia îşi propune şi „reducerea numărului de accidente precum şi îmbunătăţirea confortului în timpul călătoriei, gestionând în acelaşi timp reducerea emisiilor de poluanţi şi impactul negativ asupra mediului, prin creşterea fluenţei, atât a traficului de tranzit, deviat pe autostrăzi, cât şi a traficului rămas în zona urbană, precum şi de a reduce poluarea sonoră în zona localităţilor urbane adiacente pe DN 1“, se arată în comunicatul transmis de CNADNR.

CNADNR a anunţat, în 18 iunie, anularea procedurii pentru atribuirea contractului de concesiune privind construcţia tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov, din cauza problemelor cu finanţarea. Proiectul urma să fie derulat de un consorţiu format din companiile Vinci (Franţa), Strabag (Austria) şi Aktor (Grecia).

Tronsonul de autostradă Comarnic - Braşov este împărţit în cinci sectoare, cu un total de 58 de kilometri: Comarnic Sud - Comarnic Nord (3,4 km), Comarnic Nord - nod rutier Buşteni (16,3 km), nodul rutier Buşteni până la nodul rutier Predeal (12,8 km), nodul rutier Predeal până la nodul rutier Râşnov (15,2 km) şi nodul rutier Râşnov până la Cristian (5,4 km).

CNADNR arata că, având în vedere costul semnificativ al proiectului, dacă ar fi încheiat contractul de concesiune cu ofertantul declarat câştigător, acest lucru ar fi putut duce la nerespectarea angajamentelor pe care România le-a încheiat cu CE, FMI, Banca Mondială în privinţa ţintei de deficit bugetar şi a datoriei publice.

În luna mai, premierul Victor Ponta i-a cerut ministrului Transporturilor de la acea dată, Ioan Rus, ca după aprobarea Master Planului de către Comisia Europeană să prezinte o soluţie şi pentru proiectul autostrăzii Comarnic-Braşov, adăugând că, după găsirea acestei soluţii, membrii Guvernului se pot retrage „în glorie“. Ulterior, Rus şi-a dat demisia, în urma declaraţiilor sale referitoare la românii din străinătate.

Premierul susţinuse anterior că autostrada Comarnic-Braşov nu poate fi realizată fără un consens politic.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite