CNADNR a decontat tratamente de albire dentară şi şedinţe de masaj italienilor de la Salini-Impregilo care au construit autostrada demolată

CNADNR a decontat tratamente de albire dentară şi şedinţe de masaj italienilor de la Salini-Impregilo care au construit autostrada demolată

Compania italiana Salini-Impregilo a construit lotul III al Autostrăzii Sibiu-Orăştie, care a fost demolat parţial la numai un an de la inaugurare FOTO Mediafax

După ce în urmă cu 10 ani americanii de la Bechtel au decontat cu statul român mese de biliard pentru construirea Autostrăzii Transilvania, italienii de la Salini-Impregilo, cei care au construit lotul III al Autostrăzii Sibiu-Orăştie, tronson demolat după un an de la inaugurare, au justificat avansul încasat de la stat cu facturi de albire dentară şi de masaj.

Ştiri pe aceeaşi temă

Tratamente de albire a dinţilor, masaje terapeutice, cheltuieli de protocol, dar şi rate la maşini de lux precum Range Rover Evoque (37.000-52.000 de euro). Toate acestea au fost necesare, potrivit italienilor de la Salini-Impregilo, pentru construirea autostrăzilor din România, arată Digi24.
 
Compania italiană Salini-Impregilo care realizează împreună cu SECOL - Societa Edile Construzioni e Lavori, o altă firmă italiană, şi lotul II al Autostrăzii Lugoj-Deva, a justificat avansul încasat de la statul român cu facturi eliberate pentru tot felul de servicii şi bunuri, fără legătură cu realizarea unei autostrăzi. Informaţiile sunt cuprinse într-un „raport de evaluare şi control a capacităţii administrative“, realizat în vara anului trecut de către Ministerul Fondurilor Europene (MFE), obţinut de Digi24. 
 
Potrivit legislaţiei, la demararea lucrărilor, Salini-Impregilo şi SECOL Societa Edile Construzioni e Lavori au primit un avans de 84,4 milioane de lei, fără TVA, respectiv 15% din valoarea contractul pentru lotul II Lugoj-Deva, în valoare totală de 562 de milioane de lei, fără TVA. Pentru a justifica avansul primit, constructorii italieni au prezentat facturi fără legătură cu lucrările propriu-zise. 
 
„Antreprenorul a inclus ca justificare a avansului documente privind masaj terapeutic, albire dentară, protocol, masă servită la echipa de arbitraj, poliţe de asigurare, folie securizare-omologare, rată lunară Land Rover Range Rover Evoque etc“, se arată în raportul citat de Digi24.
 
Controlorii de la Ministerul Fondurilor Europene atrag atenţia Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) că aceasta are obligaţia de a recupera avansurile şi de a sesiza Direcţia Naţională Anticorupţie, exceptând cazul în care aceste cheltuieli au fost incluse din eroare în deconturi. 
 
Toate aceste deconturi supun România riscului de a pierde finanţarea nerambursabilă de la Uniunea Europeană. Dacă astfel de cheltuieli trec filtrul autorităţilor române, sunt decontate constructorilor şi sunt observate de către oficialii europeni, riscăm să ne fie retrasă finanţarea nerambursabilă acordată.
 
În urmă cu 10 ani, constructorul Bechtel a trimis CNADNR spre decontare facturi pentru diverse obiecte fără legătură cu autostrada, precum pentru mese de biliard, chiuvete folosite, televizoare color, fiare de călcat, ceasuri pentru bărbaţi cu brăţară metalică. 
Ulterior, reprezentanţii Bechtel au declarat că lucrurile au fost „corectate“, precizând că facturile pentru două ceasuri, acordate drept recunoaştere a meritelor a doi angajaţi ai Bechtel, au fost trimise CNADNR din greşeală.
 
Italienii de la Salini-Impregilo au câştigat contractul pentru construirea lotului II al Autostrăzii Lugoj-Deva şi lotului III al Autostrăzii Sibiu-Orăştie. Lucrările la lotul II al Autostrăzii Lugoj-Deva nu sunt conforme cu proiectul, materialul folosit la terasamente având o calitate „mediocră“, a declarat Adrian Diaconu, director al Geotesting CI SRL, firmă contractată de CNADNR pentru a realiza expertiza tehnică a execuţiei şi a calităţii acestui lot, potrivit economica.net.
 
În plus, Salini-Impregilo a lucrat şi pe Autostrada Sibiu – Oraştie, lot III, autostradă închisă la nici un an de la inaugurare după ce s-a descoperit apă la zece metri sub autostradă şi au apărut fisuri în asfalt. Autostrada a fost şi demolată parţial între timp.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările