Cioloş: CNADNR e un colos cu picioare de lut, care nu va performa fără o restructurare. Se plănuieşte spargerea companiei în două

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Proiectele de infrastructură mai mult au bătut pasul pe loc în ultima vreme
Proiectele de infrastructură mai mult au bătut pasul pe loc în ultima vreme

Premierul Dacian Cioloş spune că a ajuns la concluzia că oricât timp va fi alocat pentru accelerarea marilor proiecte de infrastructură, care erau blocate în noiembrie 2015, România are un sistem de investiţii în infrastructură care şi-a atins limitele.

El mai spune că CNADNR, în structura actuală, este un „colos cu picioare de lut“, iar fără o restructurare a mecanismelor de investiţii nu va performa, astfel că această instituţie va fi reformată.

Întrebat care sunt investiţiile semnificative făcute din bani publici despre care vorbea ministrul Anca Dragu, dat fiind că pe infrastructura mare de transport nu se vede mare lucru, premierul Dacian Cioloş a afirmat că în noiembrie anul trecut marile proiecte de investiţii erau blocate, inclusiv pe infrastructura mare de transport. Astfel, nu erau făcute exproprierile, nu existau avizele şi autorizaţiile de construire în cazul autostrăzii Câmpia Turzii-Târgu Mureş, lipsea acordul de mediu pentru tronsonul Lugoj-Deva, sau existau lucrări efectuate fără autorizaţia de construire, cum e cazul autostrăzii Sebeş-Turda.

Până acum s-a lucrat la deblocare

El a spus că au fost deblocate avizele, exproprierile, că acum sunt mari şantiere unde se lucrează intens, dar că este un sistem de investiţii în infrastructură care şi-a atins limitele.

„În plus, bomboana de pe tort, dacă vreţi, lotul de autostradă Orăştie-Sibiu, închis la un an după inaugurare. Aceasta este realitatea de la care a trebuit să începem. Am deblocat situaţia avizelor, a exproprierilor pentru autostrăzi şi alte proiecte de infrastructură. În acest moment există mari şantiere unde se lucrează intens, dar e drept că încă sunt mari restanţe în acest domeniu şi nu de ieri de azi. Am impulsionat lucrările la cele două tronsoane de metrou din Bucureşti, care acum sunt aproape finalizate. De fapt, am ajuns la concluzia că oricât timp alocăm pentru accelerarea marilor proiecte, şi am urmărit foarte atent şantier cu şantier, avem un sistem de investiţii în infrastructură care şi-a atins limitele“, a declarat Dacian Cioloş, citat de Hotnews.ro.

Potrivit acestuia, CNDNR, în structura actuală, este „un colos cu picioare de lut“.

„CNADNR-ul, în structura actuală, este un colos cu picioare de lut şi fără o restructurare a mecanismelor de investiţii nu va performa. De aceea, această instituţie va fi reformată. Vorbind despre alte proiecte de investiţii, este în fază avansată de pregătire un dispozitiv de finanţare pentru infrastructură spitalicească“, a adăugat premierul.

Spargere în două a CNADNR

Anterior, au existat planuri de spargere a CNADNR în două, o companie de investiţii şi una care să se ocupe de administrarea drumurilor actuale. Fostul ministru al Transporturilor, Dan Costescu, a anunţat de mai multe ori că CNADNR va fi restructurată, dar acest lucru nu s-a întâmplat, aceasta fiind şi principala nemulţumire a premierului Cioloş atunci când a vrut să îl schimbe. Numai că Dan Costescu şi-a dat demisia înainte să fie înlocuit. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite