CFR SA va recepţiona până la sfârşitul anului încă două tronsoane reabilitate de cale ferată. Câţi kilometri însumează

CFR SA va recepţiona până la sfârşitul anului încă două tronsoane reabilitate de cale ferată. Câţi kilometri însumează

Foto ARHIVA

CFR SA va recepţiona, până la sfârşitul acestui an, încă două tronsoane de cale ferată de pe Coridorul IV, ramura nordică. Este vorba despre tronsoanele Sighişoara – Aţel şi Aţel – Micăsasa, în lungime de 55 kilometri.

FCC Construcción a anunţat finalizarea lucrărilor pe aceste două tronsoane aferente proiectului de „Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov- Simeria, parte componentă a Coridorului IV Paneuropean pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h”, scrie clubferoviar.ro
  
 Reamintim că în luna aprilie a acestui an CFR SA anunţa că, până la sfârşitul acestui an, va deschide circulaţia pe aproximativ 140 kilometri de cale ferată modernizată pentru viteze de până la 160 km/oră. 
  
 Cele două tronsoane fac parte din cei 140 de kilometri ce urmează să fie daţi în folosinţă. 
  
 Tot în luna aprilie conducerea CFR SA estima că se vor recepţiona lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe 136,35 kilometri de cale ferată, între Sighişoara şi Simeria. 
  
 Astfel, CFR SA e în proces de recepţie pentru o altă secţiune, Coslariu – Micăsasa, în lungime de 36,6 kilometri. Contractul de lucrări pentru modernizarea secţiunii Coslariu – Micăsasa este în valoare de 721 milioane lei. Constructorul este Asocierea Aktor-Arcada, formată din Aktor Tehnical Societé Anonyme (Aktor S.A) şi Arcada Company S.A. 
  
 Administratorul naţional de infrastructură feroviară se apropie şi de recepţia unei alte secţiuni, situată între Frontieră – Km 614, unde lucrările civile şi cele de infrastructură sunt finalizate încă din  2016, iar acum se asteaptă recepţia lucrărilor pentru sistemul ERTMS. 
  
 Linii modernizate în gara Copşa Mică 
 
 Lucrările executate pe tronsoanele Sighişoara – Aţel şi Aţel – Micăsasa au cuprins: 
  
 –              reabilitarea a 32 km de cale ferată existenţa 
  
 –              execuţia a 23 km de cale ferată pe variantă nouă 
  
 –              execuţia unui nou tunel de cale ferată, Tunelul Sighişoara. Acesta este constituit din trei părţi distincte, particularizate prin metode de execuţie diferite: tunel artificial (intrare Sighişoara) cu lungimea de 20 m, tunel natural cu lungimea de 325 m şi tunel artificial (intrare Daneş), cu lungimea de 56 m 
  
 –              execuţia unui tunel de cale ferată de 970 m – Tunelul Daneş –  constituit din trei părţi distincte, particularizate prin metode de execuţie diferite: tunel artificial (intrare dinspre Sighişoara) cu lungimea de 20 m, tunel natural cu lungimea de 862 m şi tunel artificial (intrare dinspre Daneş) cu lungimea de 87 m. 
  
 Este cel mai lung tunel de cale ferată construit în România după 1989, cu fonduri europene. 
    
 Podul în arc de peste răul Târnava Mare 
 
 –              Podul în formă de arc peste răul Târnava Mare cu deschidere – 125 m, lungime – 134,6 m şi construcţie nouă înaintea tunelului Sighişoara, între gară Sighişoara şi tunelul Sighişoara 
  
 –              execuţia a 30 poduri dintre care 6 poduri sunt din tablier metalic cu deschideri între 45 m şi 125m; 
  
 –              execuţia a 3 pasaje superioare cu 6 deschideri, deschiderea centrală fiind de 75 m; 
  
 –              reabilitarea completă a 4 staţii de cale ferată (Daneş – 4 linii, Dumbrăveni – 4 linii, Medias – 8 linii şi Copşa Mică – 9 linii); 
  
 –              execuţia lucrărilor de protecţia mediului – panouri fonoabsorbante 1500 m; 
  
 –              lucrări de deviere DN 14 pe o lungime de 500 de metri care au devenit necesare datorită schimbării traseului de cale ferată în vederea obţinerii condiţiilor de circulaţie pentru 160 km/h; 
  
 –              lucrări complexe de drenaj, colectare şi evacuare a apelor; 
  
 –              relocare conductă de gaz magistrală cu diametrul de 6 m. 
  
Pe cei 55 kilometri de cale ferată s-au realizat şi lucrările de modernizare a liniei de contact, lucrări de energoalimentare şi lucrări de telecomunicaţii precum relocare fibră optică şi informare public călător (megafoane, ecrane de informare, etc.). Lucrările de energoalimentare au inclus şi reabiltarea a Substatiei de Tracţiune Electrică Dumbrăveni şi Micăsasa. 
  
În acest moment, între Sighişoara şi Micăsasa, se poate circula cu o viteză de 160 km/h cu excepţia intrării în staţia Sighişoara unde, conform proiectului tehnic, există o limitare la 65 km/h şi staţia Mediaş unde limitarea este la 120 km/h. 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: