CFR se modernizează de 479 de milioane de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

CFR SA a încheiat şase contracte pentru modernizarea a două sectoare de cale ferată şi patru gări, cu o valoare totală de 479 milioane euro.

Primul contract semnat a fost cu consorţiul Astaldi - Swietelsky - Alstom - Euro Construct - Dafora pentru modernizarea liniei frontieră Curtici - Arad km 614, în valoare de 248 milioane euro, fără TVA. Termenul de execuţie este de un an şi trei luni, la care se adaugă o perioadă de garanţie de doi ani.

Al doilea contract vizează modernizarea tronsonului Sighişoara - Aţel (Sibiu) în lungime de 23,3 kilometri şi a fost semnat cu asocierea FCC Construction - Alpine - AZVI, pentru 208 milioane euro, fără TVA. Termenul de execuţie al lucrărilor este de trei ani, la care se adaugă o garanţie de doi ani de la terminarea acestora.

Sursa de finanţare pentru cele două contracte este asigurată de Comisia Europeană (85%) şi de la bugetul de stat (15%).

Totodată, CFR SA a semnat cu Sociedad Anonima - De Obras Y Servicios - Copasa - Labracom Construct Oradea un contract de 6,3 milioane euro lucrări de moderinizare a gării din Zalău, care se vor derula pe o perioadă de un an şi cinci luni.

Pentru modernizarea staţiei Bistriţa a fost încheiat un contract cu Copisa Constructora Pirenaica - Puentes Y Calzadas Infraestructuras - SC 2 Invest, care va încasa 8,5 milioane euro, fără TVA. Perioada de execuţie este de un an şi cinci luni.

Pentru modernizarea gării Botoşani, CFR a încheiat un contract, de 3,2 milioane euro, fără TVA, cu consorţiul Compania Construcţii Feroviare - Conplast - West Star - Construcţii Erbaşu. Lucrările trebuie finalizate în doi ani.

Gara din Râmnicu Vâlcea va fi modernizată de firma Concefa Sibiu, pentru 4,9 milioane euro, fără TVA. Firma trebuie să finalizeze lucrările în doi ani.
Pentru cele patru contracte de modernizare a gărilor finanţarea este asigurată de Comisia Europeană (69,25%) şi de la bugetul de stat (30,75%).

La mijlocul lunii ianuarie, Guvernul a decis anularea datoriilor CFR către bugetul de stat prin conversia în acţiuni a creanţelor, acţiuni preluate de Ministerul Transporturilor. Datoriile însumau 4,5 miliarde de lei, adică peste un miliar de euro.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite