Cei mai curajoşi oameni de publicitate din 2009

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Într-o piaţă prudentă, cu clienţi publicitari care şi-au tăiat bugetele de marketing chiar şi cu 50%, preferând să aştepte vremuri mai bune, se naşte firesc o întrebare: „Cine au fost cei mai curajoşi advertiseri ai anului 2009?"

Pentru a-i desemna pe aceştia, Forbes România a radiografiat piaţa noastră, destul de săracă în evenimente, pe baza a patru criterii: bugetul cheltuit de clientul publicitar, inovaţia în comunicare, mixul de media şi creativitatea campaniilor. La mare distanţă de restul pieţei s-a situat domeniul telecom, cel mai concurenţial. Pe „viaţă şi pe moarte" s-au luptat în oferte de „minute gratuite" şi „cartele" cei trei operatori: Cosmote, Orange şi Vodafone.

Din estimările Forbes, cei trei au cheltuit în total peste 20 de milioane de euro numai în cumpărarea de spaţii publicitare. Operatorul verde a mizat pe promovarea agresivă a spoturilor create de agenţia Ogilvy&Mather. În timp ce Orange a preferat să implementeze o campanie demarată la nivel internaţional, Vodafone a adoptat o comunicare autohtonă (s-a „combinat" la cartelă şi a mizat pe vedetele cu priză la public).

Este un act de curaj pentru o multinaţională care, până acum, a comunicat corporatist (sobru şi rece). Acest curaj i se datoreză şi lui Adrian Boţan, directorul de creaţie al agenţiei de publicitate McCann-Erickson România. 

Citiți articolul integral în numărul 22 al revistei Forbes România.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite