Ce se întâmplă cu angajaţii celor două şantiere navale deţinute de italienii de la Fincantieri în România

0
Publicat:
Ultima actualizare:
santier naval vard detinut de fincantieri in romania

Compania Vard, deţinută de italienii de la Fincantieri Oil & Gas S.p.A, care deţine în România două şantiere navale, la Brăila şi la Tulcea, a anunţat recent fuziunea acestora, în dorinţa de a-şi optimiza costurile.

„VARD, unul dintre principalii proiectanţi şi constructori de nave specializate la nivel global, este încântat să anunţe că şantierele navale Vard Brăila şi Vard Tulcea vor fi integrate într-o singură entitate administrativă începând cu data de 30 iunie 2021, pentru a deveni o companie mai suplă şi mai eficientă. Procesul de integrare a celor două şantiere a fost lansat în urma deciziei luate la nivelul Grupului Fincantieri, din care VARD face parte”, a anunţat iniţial compania.

Fuziunea aduce numeroase beneficii, aşa cum subliniază Alberto Maestrini, CEO VARD: „Fuziunea reduce costurile de producţie, simplifică procesul decizional, reduce costurile administrative, elimină activităţile duble sau paralele, combină activităţile de serviciu desfăşurate în cele două şantiere, sporind calitatea la nivel general, şi oferă o mai bună gestionare a activelor şi resurselor celor două şantiere. Acest pas important este un demers pentru a ne spori competitivitatea, pentru a ne susţine creşterea, oferind o perspectivă solidă pentru şantierele navale VARD din România. Este, de asemenea, un demers care confirmă angajamentul VARD şi Fincantieri pentru angajaţii care lucrează cu noi de atâţia ani. ”

Fuziunea va duce la crearea celui mai important jucător de pe piaţa românească în industria construcţiilor navale, cu peste 5.000 de angajaţi proprii şi alţi 2.000 de angajaţi ai companiilor care lucrează pe cele două şantiere.

La solicitarea „Adevărul” reprezentanţii companiei au ptrecizat că fuziunea va genera contopirea activităţilor celor două şantiere. „Vom fi mai eficienţi atunci când vom fi o singură companie, de exemplu în procesele de negociere cu un furnizor sau când vom implementa noi tehnologii”, a punctat compania.

Întrebaţi la ce fel de activităţi duble sau paralele s-au referit, reprezentanţii companiei au dat exemplul negocierilor „duble, în paralel, pentru acelaşi dispozitiv sau echipament; dubla actualizare a unor sisteme IT diferite; dubla elaborare a procedurilor; realizarea a două audituri pentru ISO 9000; dubla auditare contabilă; dublarea întalnirilor board-ului, cu toată logistica necesară; eliberarea facturilor între cele 2 companii şi dubla înregistrare pentru fiecare companie în parte”.

Ce se întâmplă cu angajaţii

Întrebaţi dacă iau în calcul disponibilizări în urma fuziunii celor două şantiere navale din România, reprezentanţii companiei au declarat că fuziunea nu va avea impact asupra locurilor de muncă şi a producţiei de zi cu zi din cele două şantiere navale.

„Eventualele suprapuneri ale unor poziţii în structura organizaţională vor fi gestionate, ca şi până acum, în mod natural. Adică posturile rămase vacante prin ieşirea la pensie sau plecarea din companie a unor angajaţi vor fi ocupate de alţi angajaţi din posturi redundante, după urmarea unor cursuri de reprofesionalizare”, se arată în râspunsul remis „Adevărul”.

„Nu vor exista reduceri de salarii sau beneficii, iar accesul angajaţilor la oportunităţile de a avansa în carieră, cu modificări salariale aferente, se va baza ca şi până acum pe activitatea desfăşurată de fiecare în parte în contextul mai larg al performanţelor înregistrate de companie.

Cât despre noua denumire a companiei, rezultate în urma fuziunii celor două entităţi, aceştia au afirmat că procesul de fuziune abia a început. „Mai sunt multe lucruri de făcut, iar stabilirea noului nume este unul dintre ele. Avem în vedere mai multe opţiuni şi aşteptăm sugestii şi din partea colegilor. Numele va fi anunţat public de îndată ce va fi stabilit”, au adăugat italienii.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite