Care sunt cele mai bune restaurante, cafenele şi cluburi din România
0Cele mai bune restaurante, cafenele, festivaluri, bucătari şi cluburi din România au fost selectate şi premiate, joi seară, de specialiştii din ospitalitate, în cadrul Galei Romanian Hospitality Awards.
Aflat la cea de-a doua ediţie, acest eveniment a reunit în juriu peste 100 de specialişti din ospitalitate şi industrii conexe, care au votat, alături de presă şi public, cei mai buni oameni şi brand-uri din HoReCa. 14 premii au fost acordate în cadrul Galei Romanian Hospitality Awards.
Seara a fost deschisă de către Prof. Ray F. Iunius, Preşedintele Juriului, care a punctat că aceste premii reflectă evoluţia acestui domeniu, iar oamenii din ce în ce mai calificaţi fac să avem servicii mai bune şi să tindem spre excelenţă. Mai mult, Prof. Ray a spus: „Nu vorbim doar de excelenţă, ci de pasiune” .
Dacă anul trecut Premiul de Excelenţă a fost oferit lui Dragoş Anastasiu pentru întreaga activitate în turism şi ospitalitate, distincţia din acest an a fost acordată lui Gabriel Constantin. El este românul care, de 2 ani, se află la conducerea Hotelului Trump din Chicago. Printr-o transmisiune live din SUA, acesta a spus că îi este dor de ţară şi este onorat de premiul primit. „Toată familia şi prietenii sunt în ţară şi mi-e dor mereu de România. Mi-e dor de mâncarea românească şi de tradiţiile din România. Atât de dor încât am învăţat bucătarul de aici să facă mâncarea noastră”, a spus el.
Câştigătorii
Iată care au fost cele 14 categorii şi premianţii.
Cea mai bună deschidere: Bistro Ateneu şi Biutiful Downtown
Cel mai bun festival: Untold
Cel mai bun Delivery App: Glovo
Cel mai bun furnizor: Metro
Cel mai bun Chef: Joseph Hadad
Cel mai bun antreprenor: Radu Savopol
Cel mai bun delivery brand: Jerry’s Pizza
Cel mai bun club: Loft
Cea mai bună cafenea şi ceainărie: Origo
Cel mai bun bar / pub: Biutiful
Cel mai bun Quick Service Restaurant: Calif
Cel mai bun restaurant din România: The Artist
Premiul Presei Pentru cel mai bun restaurant: Joseph
Cea mai bună patiserie / cofetărie: Zexe
Cel mai bun hotel: Teleferic Grand Hotel
Premiul publicului pentru cea mai bună cafenea/ ceainărie: 5 To Go
Publicul a votat pe platforma dedicată proiectului: https://awards.hospitalityculture.ro/premiul-publicului/ . S-au înregistrat peste 1500 de voturi.
Jurizarea
Procesul de jurizare a fost unul extrem de riguros. Membrii juriului sunt nume sonore din industrie şi domenii conexe, iar întreg procesul a fost supravegheat de una dintre cele mai mari Case de Avocatură din România. Delegaţii acesteia au fost prezenţi în comunicarea dintre organizatori şi membrii juriului, verificând corectitudinea votării şi validând rezultatele votului.
Primul pas în jurizare a presupus ca membrii juriului să facă trei propuneri pentru fiecare dintre cele 14 categorii. Cel puţin una dintre cele trei propuneri trebuia să fie din afara regiunii pe care o reprezintă. Opţiunile cu cel puţin patru nominalizări s-au calificat în etapa finală a competiţiei, etapă în care membrii juriului au alcătuit un top trei al nominalizărilor calificate pentru fiecare categorie în parte.
Membrii juriului nu au avut voie să voteze locaţiile la care sunt acţionari, pe care le administrează sau conduc. Criteriile care stau la baza jurizării sunt opinia personală şi experienţa profesională.
Preşedintele juriului este Prof. Ray F. Iunius, fondatorul Institutului pentru Tehnologie şi Antreprenoriat École Hôtelière de la Lausanne (EHLITE), al Institutului pentru Inovare şi Antreprenoriat (INTEHL), al Proiectelor de Afaceri pentru Studenţi (SBP), al revistei EHLITE şi al Catedrei de Inovare Paul Dubrule. Acesta a publicat numeroase lucrări academice şi cărţi despre industria hotelieră, managementul serviciilor, tehnologie şi inovaţie. Ecole Hôtelière de Lausanne (EHL) a fost fondată în 1893, aceasta fiind prima şcoală hotelieră din lume, dar şi una dintre cele mai recunoscute instituţii de top din industria ospitalităţii.
Organizatorul evenimentului este Hospitality Culture Institute, o organizaţie ce reuneşte lideri ai industriei de ospitalitate, oameni de afaceri, personal academic şi profesionişti din domeniu.