Campania anti-plastic de la Veolia: biletul de intrare la Muzeul Antipa, plătit cu pungi de plastic

Campania anti-plastic de la Veolia: biletul de intrare la Muzeul Antipa, plătit cu pungi de plastic

Problemele de mediu, generate în parte şi de multitudinea de materiale plastice folosite, ar putea fi rezolvate sau cel puţin diminuate printr-o serie de măsuri la îndemâna tuturor, consideră Mădălin Mihailovici, CEO Veolia România.

Ştiri pe aceeaşi temă

Ca atare, Veolia România a început deja colaborarea cu Muzeul Naţional de Istorie Naturală „Grigorie Antipa” pentru transmiterea unui mesaj puternic prin intermediul unei diorame interactive care arată într-un mod creativ „amprenta” de plastic pe care oamenii o lasă asupra mediului acvatic.
 
„Lumea trebuie să îşi regândească relaţia cu resursele şi să vină cu noi modele de creştere economică şi socială mai eficiente, mai bine echilibrate şi mai durabile.
 
Având 160 de ani de experienţă în domeniul apei, al energiei şi al deşeurilor, Veolia, la nivel internaţional îşi aplică capacitatea de inovare pentru a urmări progresul şi bunăstarea umană şi pentru a îmbunătăţi performanţa economică şi a regiunilor în care îşi desfăşoară activitatea”, a spus Mihailovici.
 
Pentru a face trecerea de la o raţiune a consumului de resurse la o abordare de utilizare şi recuperare a acestora în economia circulară actuală, Veolia proiectează şi implementează soluţii menite să îmbunătăţească accesul la resurse, protejând în acelaşi timp şi reînnoind aceleaşi resurse.Acesta este modul în care Veolia şi angajaţii săi contribuie în fiecare zi la regenerarea resurselor şi, astfel, la regenerarea planetei.
 
La nivel mondial, grupul colectează, sortează şi reciclează 250.000 de tone de plastic anual, evitând astfel emisia a 100.000 de tone de CO2 pe an (cantitate echivalentă cu emisiile produse de 14.000 de europeni). Toate aceste eforturi sunt în linie cu viziunea Grupului Veolia în ceea ce priveşte noua economie a materialelor plastice sau economia circulară care funcţionează pe principiul utilizării celor mai noi tehnologii pentru a transforma deşeurile din plastic în materie primă ce poate fi reutilizată. 
 
Până în 2025, la nivel internaţional, Veolia şi-a propus ca, prin aceste tehnologii inovatoare, să recicleze de două ori mai mult material plastic - 500.000 de tone, faţă de 250.000 de tone în prezent, având ca obiectiv dezvoltarea unui întreg sector de recuperare şi reciclare a maselor de plastic care să genereze o creştere a veniturilor de la 200 de milioane de euro la un miliard de euro. Iar acţiunile noastre locale au drept scop să contribuie la această formă de economie circulară. 
  
Sertarul cu pungi
 
Un alt exemplu dat de Mihailovici este demararea, în acest an, a campaniei denumite „Sertarul cu pungi”. 
 
„Ne-am gândit la cum am putea să implicăm angajaţii în reducerea consumului de plastic şi am ajuns la mitul urban – „sertarul cu pungi” şi cum românii adună tot felul de sacoşe de plastic pentru a fi refolosite. Astfel, angajaţii Veolia au fost încurajaţi să-şi doneze spre reciclare colecţia de pungi de plastic în schimbul cărora au primit sacoşe din pânză şi plante. În urmă campaniei, dezvoltate anul acest într-un proiect pilot, în numai 3 zile, peste 70 de kilograme de pungi de plastic au fost trimise, astfel, spre reciclare”, a spus Mihailovici. 
    
Vizita la muzeu plătită cu pungi de plastic
 
Ulterior, proiectul ,,sertarul cu pungi” a fost dus la nivelul următor, adăugându-i o componentă de conştientizare a acestui pericol prin targetarea publicului extern, crescând astfel, gradul de informare cu privire la efectele negative ale utilizării plasticului în exces. 
 
În acest sens, în perioada 16 noiembrie – 16 decembrie, Muzeul Naţional de Istorie Naturală „Grigore Antipa” va găzdui o dioramă interactivă pe care Veolia a dezvoltat-o în colaborare cu Modulab - atelier specializat în astfel de proiecte bazate pe tehnologii de ultimă oră. Diorama funcţionează ca un acvariu ce înfăţişează, la apropriere, modul  care oamenii îşi pun amprenta asupra mediului. Cu ocazia lansării, ne-am propus să încurajăm publicul larg să ni se alăture în lupta împotriva plasticului, iar pe 13 noiembrie, biletul de intrare la Muzeu a fost plătit în pungi de plastic.
 
Biodiversitatea, varietatea vieţii pe pământ, este primordială în sprijinirea reţelelor şi a sistemelor de organisme vii ce ne oferă sănătate, bogăţie, alimente, combustibil şi serviciile vitale de care vieţile noastre depind.
 
În 2050, numărul gunoaielor de plastic va fi mai mare decât al peştilor
 
În ultimii ani, consumul de plastic a crescut îngrijorător, afectând tot mai mult ecosistemele acvatice. Pentru a diminua impactul negativ, fiecare dintre noi poate face câteva mici schimbări în obiceiurile de zi cu zi, prin care să facem lumea în care trăim o lume mai bună. În ultimii ani, consumul de plastic a crescut îngrijorător, afectând tot mai mult ecosistemele acvatice. Cifrele sunt îngrijorătoare şi se estimează că, până în 2050, numărul gunoaielor îl va depăşi pe cel al peştilor, în condiţiile în care 5.000 de miliarde de resturi de plastic plutesc în ocean, iar peste trei miliarde de oameni depind pentru a trăi de resursele din mediul acvatic
 
„Punem foarte mult accent pe acest subiect pentru că, uneori, pierdem din vedere cum sunt afectate resursele esenţiale. Trebuie să înţelegem că plasticul, spre deosebire de alte materiale, este supus unui proces îndelungat de descompunere care poate dura de la zeci până la sute de ani de zile, ceea ce înseamnă că efectul poluant este unul pe termen lung. Dacă fiecare persoană şi-ar dedica atenţia problemei plasticului, efectele dăunătoare ale acestuia asupra lumii ar putea fi diminuate”, a spus Mihailovici.
 
În ce priveşte celelalte demersuri pentru protejarea mediului, Mihailovici a spus că Veolia este preocupată de calitatea apei şi un sistem de canalizare funcţional. 
 
„Prin urmare, urmărim atât îmbunătăţirea continuă a calităţii apei furnizate la robinet, cât şi îmbunătăţirea calităţii apei care revine în circuitul natural, după procesul de epurare a apelor uzate. În 2019, ne propunem  creşterea gradului de informare cu privire la aruncarea deşeurilor nepermise în sistemul de canalizare.   
 
Dincolo de acţiunile punctuale, anagajamentul nostru faţă de mediu este asumat pe termen lung. La nivel de Grup se investeşte constant în programe de cercetare şi inovare cu privire la procesele de reciclare derulate de marile organizaţii precum Forumul Economic Mondial sau Consiliului Mondial de Afaceri pentru Dezvoltare Durabilă”, a încheiat Mihailovici.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: