Buget 2019: Guvernul promite că finanţează „un munte“ de autostrăzi

Buget 2019: Guvernul promite că finanţează „un munte“ de autostrăzi

Ultima variantă a proiectului de buget, modificată după aprobarea primeia în şedinţa de vineri şi postată vineri noaptea pe site-ul Ministerului Finanţelor, schimbă radical Strategia fiscal-bugetară pentru perioada 2019 – 2021, anunţând noi proiecte de infrastructură.

Ştiri pe aceeaşi temă

Dacă în prima variantă se menţiona  despre modernizarea gărilor şi construcţia de linii de mare viteză, chiar de îmbunătăţirea condiţiilor de navigaţie pe Dunăre şi canale navigabile, acum au fost adăugate autostrăzi (paginile 72 - 74).
 
Astfel, priorităţile strategice ale Ministerului Transporturilor sunt focalizate în principal pe:
 
- finalizarea lucrărilor la obiectivele/proiectele de investiţii aflate într-un stadiu avansat de realizare, cu finanţare asigurată;
 
- continuarea lucrărilor la obiectivele/proiectele de investiţii aflate în derulare, precum şi începerea de noi lucrări, situate pe reţeaua TEN-T, cu finanţare asigurată din fonduri nerambursabile şi fonduri rambursabile. 
 
Alocarea resurselor financiare ale Ministerului Transporturilor va fi focalizată, în principal, pentru construcţia de autostrăzi/drumuri expres pe TEN-T.
 
Lista principalelor proiecte de construcţie autostrăzi, introduse în Buget în anul 2019 cuprinde următoarele obiective:
 
• Autostrada Lugoj – Deva (sector Dumbrava-Deva),
 
• Autostrada Sebeş – Turda,
 
• Autostrada Suplacu de Barcau – Borş,
 
• Autostrada CâmpiaTurzii – Târgu Mureş,
 
• Autostrada Varianta de ocolire Bacău (profil de autostradă),
 
• Drum expres Craiova - Piteşti
 
• Autostrada de centură Sud a municipiului Bucureşti, inclusiv intervenţiile privind centura existentă (Lărgire la 4 benzi de circulaţie a Centurii Bucureşti între A1 – DN 5, DN 2 – A2 şi A1 – DN 7, pasajele Berceni, Domneşti, Olteniţa şi Mogoşoaia),
 
• Autostrada de centură Nord a municipiului Bucureşti,
 
• Autostrada Bucureşti-Braşov tronson Comarnic-Braşov sector Predeal – Cristian,
 
• Podul suspendat peste Dunare în zona Brăila,
 
• Autostrada Sibiu – Piteşti secţiunile 1,4 şi 5.
 
Proiectele de autostrăzi în pregătire, pentru care există deja alocări bugetare în anul 2019 cuprind:
 
• Elaborarea/completarea studiilor de fezabilitate pentru autostrăzile Sibiu – Făgăraş, Târgu Neamţ – Târgu Mureş,
 
• Elaborarea studiilor de fezabilitate şi a proiectelor tehnice pentru Autostrada Braşov – Bacău şi pentru drumurile de mare viteză Ploieşti – Buzau – Focşani – Bacău – Paşcani.
 
Proiecte care vor fi bugetate pe parcursul anului 2019, după obţinerea aprobărilor legale necesare, aflate în prezent în etapa de pregătire/atribuire în vederea elaborării documentaţiilor tehnico-economice sau proiectării şi execuţiei:
 
• Completarea studiilor geotehnice pentru Secţiunile 2 şi 3 din Autostrada Sibiu – Piteşti;
 
• Autostrada Nadaselu – Suplacu de Barcău (proiectare şi execuţie);
 
• Drum Expres Brăila – Galaţi (proiectare şi execuţie),
 
• Varianta de ocolire Galaţi (proiectare şi execuţie la profil de autostradă), 
 
• Elaborarea/completarea studiilor de fezabilitate pentru Autostrada Timişoara – Moraviţa;
 
• Elaborarea/completarea studiilor de fezabilitate pentru Autostrada Făgăraş – Braşov;
 
• Elaborarea studiilor de fezabilitate şi a proiectelor tehnice pentru drumurile Expres Craiova - Târgu Jiu, Ovidiu – Tulcea, Brăila– Tulcea, Brăila – Buzău, Focşani – Brăila, Paşcani – Suceava – Siret; Găeşti – Ploieşti şi Legatura dintre A3 şi Aeroportul Henri Coandă;
 
• Elaborare studiu de prefezabilitate pentru autostrada Tişiţa – Albiţa;
 
• Elaborarea/completarea studiilor de fezabilitate pentru Drum expres/ Autostrada Nordului (Drum expres Petea – Satu Mare - Baia Mare şi Autostrada Baia Mare – Dej – Bistrita – Vatra Dornei – Suceava şi analiza conexiune Cluj - Dej);
 
• Completarea studiului de fezabilitate pentru drum expres Arad – Oradea, - modernizarea şi dezvoltarea reţelei de drumuri naţionale, inclusiv prin construcţia de variante de ocolire;
 
Lista principalelor proiecte de construcţie variante de ocolire, introduse în Buget în anul 2019 cuprinde următoarele obiective:
 
- Variantele de ocolire aflate în executie: Tecuci, Mihăileşti, Suceava, Carei, Bârlad, Târgu Mureş, Satu Mare, Stei, Rădăuţi, Timişoara Sud;
 
- Variantele de ocolire care vor intra în execuţie: Mediaş, Dej, Alesd Sud, Comarnic, Buşteni, Săcueni, Craiova Sud - Vest,Târgu Frumos, Fălticeni, Iaşi, Drum de legatură DN5
 
– Podul prieteniei (Vo Giurgiu Vest), Târgu Jiu.
 
Proiectele în pregătire, pentru care există deja alocări bugetare în anul 2019 cuprind variante de ocolire aflate în etapa de pregătire (elaborare Studii de Fezabilitate şi/Proiecte Tehnice): Sfântu Gheorghe, Giurgiu (Est), Zalău, Râmnicu Vâlcea, Vaslui şi Techirghiol;
 
Proiecte care vor fi bugetate pe parcursul anului 2019, după obţinerea aprobărilor legale necesare, aflate în prezent în etapa de pregătire şi/sau execuţie:
 
- Varianta de ocolire Bistriţa;
 
- Varianta de ocolire Baia Mare;
 
- Varianta de ocolire Huşi;
 
- Varianta de ocolire Salonta prin preluarea documentaţiei tehnico-economice întocmite de către autorităţile locale.
 
Lista principalelor proiecte de modernizare drumuri naţionale, introduse în Buget în anul 2019 cuprinde următoarele obiective:
 
- DN 18, Moisei – Iacobeni ; Baia Mare - Sighetul Marmaţiei;
 
- DN 56, Craiova - Galicea Mare – Calafat;
 
- DN 66, Bumbeşti Jiu-Petroşani;
 
- DN76, Ioneşti - Vârfurile - Stei - Beius – Oradea;
 
- DN 5, Bucureşti – Adunăţii Copăceni;
 
- DN 6, Alexandria – Craiova (lot 2);
 
- DN 73, Piteşti-Câmpulung-Braşov;
 
- Modernizarea infrastructurii privind siguranţa circulaţiei pe DN 1, în "Sate liniare şi puncte negre"; 
 
- A1 - Titu - Bâldana - Târgovişte– Sinaia (proiectare şi execuţie pentru Lărgirea la 4 benzi a lui DN 7 între Bâldana şi Titu şi proiectare şi execuţie pentru modernizarea DN 71, Bâldana - Târgovişte– Sinaia);
 
- DN 67B, Scoarţa – Piteşti;
 
- DN 52, Alexandria - Turnu Măgurele;
 
- DN 51, Alexandria – Zimnicea;
 
- DN 28B, Târgu Frumos – Botoşani;
 
- DN 7A, Brezoi – Petroşani;
 
- DN 55, Craiova – Bechet;
 
- DN 2L, Soveja –Lepşa;
 
- DN 2N, Jitia – Bisoca;
 
- Evacuare ape pluvialeTartaşeşti;
 
- Lărgire DN 7, Valea Oltului, la 3 benzi/4 benzi;
 
Proiectele în pregătire, pentru care există deja alocări bugetare în anul 2019 cuprind:
 
- DN 7C, Transfăgărăşan (expertiza tehnică şi elaborare Studiu de Fezabilitate);
 
- Elaborare Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic pentru secţiunea drum de legatură A1
 
– DN 7 (Titu/DJ 711A)
 
Proiecte care vor fi bugetate pe parcursul anului 2019, după obţinerea aprobărilor legale necesare, aflate în prezent în etapa de pregătire/atribuire în vederea elaborării documentaţiilor tehnico-economice sau proiectării şi execuţiei:
 
- DN 66A, Câmpu lui Neag – Cerna;
 
- DN 17 C, Bistriţa – Salva - Moisei;
 
- DN 17 D, Beclean – Cârlibaba;
 
- DN 15, Poiana Largului – Bicaz;
 
- Pasaj Drajna;
 
- Nod Cumpăna (conexiune la A4 – DN 39E);
 
- Nod Martineşti (conexiune la A1 si DN 1);
 
- Centru de Întreţinere şi Coordonare pe A3.
 
- întreţinerea infrastructurii rutiere
 
"Compania Naţională de Administrare a Infrastucturii Rutiere S.A. (C.N.A.I.R. S.A.) asigură în prezent administrarea şi întreţinerea unei reţele de 17.740 km din care 823,24 km de autostrăzi şi 16.916 km drumuri naţionale, reţea care este dezvoltată pe întreg teritoriul României, din care peste 61% are durata de funcţionare expirată (durata normală de funcţionare a unui drum este durata de utilizare exprimată în ani, de la darea în circulaţie a drumului ca nou şi până la introducerea sa în prima reparaţie capitală sau între două reparaţii capitale)", se arată în noua variantă a documentului.
 
La această data C.N.A.I.R. S.A. are încheiate acorduri cadru pe trei ani pentru lucrări de întretinere periodică (tratamente bituminoase, straturi rutiere foarte subţiri, covoare bituminoase) în valoare de 2.271.986.000 lei.
 
În cadrul prevederilor bugetare aprobate pentru anul 2019 pot fi încheiate contracte subsecvente în valoare de 576.027,35 mii lei pentru execuţia a 1.571 km covoare bituminoase.
 
Ce se spunea anterior:
 
Alocarea resurselor financiare ale Ministerului Transporturilor va fi focalizată, în principal, pentru:
Construcţia de autostrăzi/drumuri expres pe TEN-T;
 
Modernizarea şi dezvoltarea reţelei de drumuri naţionale, inclusiv prin construcţia de variante de ocolire;
Reabilitarea şi modernizarea infrastructurii feroviare aflate pe reţeaua TENT, prin finalizarea secţiunilor lipsă aferente coridoarelor pe TEN-T centrală, incluzând şi acţiuni de creştere a calităţii serviciilor de transport feroviar;
Modernizarea/reabilitarea gărilor şi dezvoltarea/construcţia de linii de mare viteză;
 
Îmbunătăţirea condiţiilor de navigaţie pe Dunăre şi canale navigabile;
 
Modernizarea şi dezvoltarea infrastructurii porturilor maritime şi fluviale;
 
Investiţii în infrastructura aeroportuară în vederea creşterii nivelului de securitate şi siguranţă pe toate aeroporturile şi aerodromurile din România;
 
Dezvoltarea reţelei de transport RO-LA şi transport multimodal.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: