Autostrada Sibiu-Piteşti: Secţiunea 5 a fost din nou contestată

Autostrada Sibiu-Piteşti: Secţiunea 5 a fost din nou contestată

Foto Asociaţia Pro Infrastructură

Licitaţia pentru Secţiunea a 5-a a Autostrăzii A1 Sibiu-Piteşti a fost din nou contestată, avertizează Asociaţia Pro Infrastructură, precizând că astfel este pusă în pericol semnarea contractului în câteva luni şi debutul lucrărilor la începutul anului viitor.

„Am spus în nenumărate rânduri că aproape toate contestaţiile din licitaţiile marilor proiecte de infrastructură de transport derivă din documentaţiile mediocre sau dezastruoase puse la dispoziţie de statul român şi din modul defectuos prin care marii beneficiari, în special Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, se ocupă de aceste proceduri.
 
Însă există şi cazuri izolate în care scopul antreprenorilor este răzbunarea împotriva autorităţilor sau altor competitori, neavând un temei justificat!
 
Un astfel de exemplu este acţiunea asocierii chinezo-române China Railway-Viaponte pe cei 30 de km dintre Curtea de Argeş şi Piteşti. După ce în 2019 au fost descalificaţi definitiv în instanţă din cauza unor abateri pe alte proiecte, au apelat la o contestaţie excepţională cu şanse infime de reuşită la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie care, previzibil, a fost respinsă.
 
Dar acum au contestat din nou, de data aceasta câştigătorul desemnat (Astaldi). Motivul este halucinant: "din informaţiile care circulă între constructori", câştigătorul ar fi fost preluat de o altă companie (Salini) care are interdicţie de a participa la licitaţii în România timp de doi ani şi, prin posibila alianţă, Astaldi ar trebui să fie descalificaţi.
 
Doar că tranzacţia Salini-Astaldi NU este finalizată, NU se cunoaşte oficial stadiul ei, NICI NU este cert că va fi dusă la capăt şi, în plus, este penibil să argumentezi în instanţă bazându-te pe "informaţii care circulă între constructori".
 
„Este regretabil că există şi astfel de comportamente iresponsabile şi total neproductive fără şanse de a fi acceptate de judecători, a căror unică finalitate este doar plătirea de poliţe şi întârzierea nejustificată a proiectelor de infrastructură”, notează Asociaţia Pro Infrastructură.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: